Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-12-20 16h51
Antwoorden: 8 antwoorden
Ik heb een modem van orange vooraan in huis staan en zou graag wifi hebben op mijn terras dat ligt ongeveer 20m achter mijn huis hoe kan ik hier wifi krijgen
Dit lukt volgens mij alleen met mesh wifi
@Felix791 schreef:
Dit lukt volgens mij alleen met mesh wifi
Waarop baseer je die uitspraak? Heb je eens naar de specs van dat toestel gekeken? Weet je wel überhaupt wat voor een toestel dat is?
Dat toestel is een AP; dat wordt bedraad (met UTP) aangesloten aan de router en straalt dan zelf WiFi uit. Daarmee kun je uw WiFi dus zelfs in een gesloten bunker op 100 meter afstand van WiFi voorzien. Even goed als dat je in de woonkamer naast de router zou staan.
Hetgeen @Gregory hier dus voorstelde is een zeer goed voorstel en eigenlijk zelfs de beste oplossing voor TS zijn probleem. Het enige dat TS moet voorzien is een UTP kabel vanaf zijn router tot aan de achterkant van zijn woning. Dat kan eventueel zelfs langs buiten: een gat in de muur boren waar de router staat, UTP kabel erdoor en die langs de muur vastleggen tot achteraan. Moet je wel weervaste kabel aanschaffen, dat spreekt voor zich.
Om volledig te zijn dient TS ook nog een POE adapter aan te schaffen om van aan de routerkant de stroom mee te voeren tot aan het AP. Aan het AP zelf dus geen stopcontact nodig.
@Timster23 Ik sta dus ook volledig achter dit voorstel en kan u verzekeren dat dit vanuit technisch en kwalitatief oogpunt zeker de beste oplossing is. Je kan natuurlijk gaan proberen met Powerlines, maar het resultaat zal nooit zo goed en betrouwbaar zijn.
Maar dit is voor binnen staat er duidelijk bij dus denk ni dat da ga lukken
I
@Timster23 schreef:
Maar dit is voor binnen staat er duidelijk bij dus denk ni dat da ga lukken
I
Heb je de juiste link gevolgd? Daar staat dit:
De TP-Link Omada EAP225-Outdoor is een waterdicht access point voor buiten. Zo voorzie je bijvoorbeeld een volledige camping of recreatieterrein volledig van draadloos internet.