Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-02-19 12h10
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo
mijn internetverbinding lijkt zeer onstabiel te zijn. Op mijn smart TV duurt het eeuwen om een filmpje via YouTube te laden of een aflevering van Netflix te streamen. Mijn PlayStation kan soms geen verbinding maken met internet of het duurt ook minuten om bvb de PlayStation store te openen.
Situatie even schetsen: sinds gisteren heb ik de “boost” laten activeren in de hoop deze problemen weg te krijgen. Mijn modem staat in de berging op max 10m van mijn tv en PlayStation (gescheiden door 1 muur). De modem is verbonden met een powerline adapter van It world met max 500Mb/s. Zowel mijn tv toestel als PlayStation zijn aangesloten met utp cat 5e kabel in de powerline. Op mijn PlayStation haal ik een snelheid van ongeveer 38Mb/s en op tv is er helemaal geen constante soms 24Mb/s dan 33, 48, 72,... zelf heb ik geprobeerd via WiFi met hetzelfde resultaat. Ik heb zelfs het WiFinetwerk opgesplitst in 2.4Ghz en 5Ghz maar niet wordt beter. Bij de klantendienst hebben ze iets aan de kanalen gedaan maar ook geen beterschap.
Heeft er iemand een idee?
alvast bedankt voor jullie hulp!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Dkevin nu heb ik ook 2 powerlines hangen en haalde ik op den duur ook mijn snelheid niet meer die bleef zakken ,eerst heb ik de switch eruit getrokken en terug in gestoken. Geen resultaat de snelheid was min , ook de poorten gaven in eens aan dat ze van 1000 mbps naar 100 mbps waren gegaan. Nu heb ik deze powerlines ontkoppelt en haal ik alle snelheden perfect terug . Wat ik er mee wil zeggen is dat het perfect mogelijk kan zijn dat de powerlines uw snelheid tegenhouden.
Betreft uw wifi , u zegt dat er een muur tussen zit , tussen de modem van waar deze geplaatst is en waar u uw internet gebruikt. Het is natuurlijk wel zo dat deze muur ook wel wat tegen houd uiteindelijk. Als de modem in een andere ruimte geplaatst is dan waar u uw internet wil gaan gebruiken is het voor wifi wel moeilijk om er door te geraken. Advies zou dan zijn om eventueel in de andere kamer waar u internet gebruikt een switch te plaatsen en daar achter eventueel een eigen router. Bij mij thuis komt de modem boven binnen en heb ik helemaal geen wifi van mijn modem . Heb dit opgelost door beneden een switch te plaatsen , 16 poorten Giga switch , en daar achter een mesch wifi systeem te plaatsen . Oke dat systeem kost wat maar mijn hele huis is gedekt door dat systeem waardoor ik de wifi van de modem niet meer nodig heb. Drie torentjes geplaatst , de app zal ook bepalen waar deze het best te plaatsen zijn , en opgelost. Maar zoals ik al zei het is niet het goedkoopste systeem maar heb er wel veel plezier van.
Een gewone simpele router zal ook volstaan natuurlijk en zal ook wat minder kosten uiteindelijk. En tegenwoordig kan u deze ook zelf instellen op de 2.4 en de 5.0 GH en ook de wifi kanalen zijn daar op in te stellen.
@Dkevin ja hoor geen probleem . Ik gebruik het merk Linksys , velop beheer. Deze kan je per set van drie of apart aankopen. Er is een app bij en deze zal je dan bij het plaatsen zeggen waar je beste de velop kan plaatsen. Deze zal dat ook per velop doen. Daarna zal alles op elkaar afstemmen voor het beste resultaat ook zit er in de app een kanaal zoeker in , als je daar op drukt zal deze voor u automatisch de kanalen afstemmen.
Bedankt voor de info En alle hulp Patrick!
Dag Patrick hier ben ik opnieuw. Ik heb ipv de linksys het TP link deco M5 gekocht 3 stuks. Ik las veel goede reviews en was wat goedkoper niet tegenstaande is de situatie nu als volgend (foto’s voeg ik ook toe). 1 deco vlak onder de modem. 1 deco op de leuning van de zetel ( zie witte bakje rechts op foto) +- 10m van de modem en 1e deco. 3e deco boven in de hal. Via de app Speedtest van Ookla haal ik in de zetel 188Mb/s. Op mijn ps4 42,4Mb/s en op TV eerst 12 dan 74 en mijn 3e test 28 Mb/s.
Ik ben ten einde raad, verder heb ik om storingen te vermijden de WiFi op de modem uitgeschakeld in de hoop dat de situatie zou verbeteren. In tegenstelling tot jou heb ik geen switch geplaatst na de modem.
Heb je nog een idee om de situatie te verbeteren?
@Dkevin Een switch is nog te overwegen achter de modem. Dis switch dan de deco , maar dat kunnen we later proberen.Zit er een app bij de deco dus om de deco in te stellen en te beheren? Want gezien de afstand zou ik eens proberen de 2.4 GH uitschakelen van de deco in de living .Je afstand is niet groot dus perfect haalbaar voor dekking. Die van boven op de twee frequenties laten staan.Ook eens zien in die app of je de mogelijkheid hebt om de kanalen te optimaliseren dus automatisch laten scannen. Laat maar iets weten 😁
@patrick2 Bedankt voor je suggestie Patrick. Helaas kan ik enkel op het hele netwerk 2.4Ghz uitschakelen en niet op een enkele deco.
Wat je zei van kanalen laten kiezen, hier zie ik niet echts iets staan tenzij het ook een andere naam kan hebben.