annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet lijkt zeer onstabiel

Topic gestart op: 05-02-19 12h10

Antwoorden: 15 antwoorden

Dkevin
Gewaardeerd verkenner

Internet lijkt zeer onstabiel

OPGELOST

Hallo

 

mijn internetverbinding lijkt zeer onstabiel te zijn. Op mijn smart TV duurt het eeuwen om een filmpje via YouTube te laden of een aflevering van Netflix te streamen. Mijn PlayStation kan soms geen verbinding maken met internet of het duurt ook minuten om bvb de PlayStation store te openen. 

 

Situatie even schetsen: sinds gisteren heb ik de “boost” laten activeren in de hoop deze problemen weg te krijgen.  Mijn modem staat in de berging op max 10m van mijn tv en PlayStation (gescheiden door 1 muur). De modem is verbonden met een powerline adapter van It world met max 500Mb/s. Zowel mijn tv toestel als PlayStation zijn aangesloten met utp cat 5e kabel in de powerline. Op mijn PlayStation haal ik een snelheid van ongeveer 38Mb/s en op tv is er helemaal geen constante soms 24Mb/s dan 33, 48, 72,... zelf heb ik geprobeerd via WiFi met hetzelfde resultaat. Ik heb zelfs het WiFinetwerk opgesplitst in 2.4Ghz en 5Ghz maar niet wordt beter. Bij de klantendienst hebben ze iets aan de kanalen gedaan maar ook geen beterschap. 

 

Heeft er iemand een idee?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Labels (4)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Dkevin nu heb ik ook 2 powerlines hangen en haalde ik op den duur ook mijn snelheid niet meer die bleef zakken ,eerst heb ik de switch eruit getrokken en terug in gestoken. Geen resultaat de snelheid was min , ook de poorten gaven in eens aan dat ze van 1000 mbps naar 100 mbps waren gegaan. Nu heb ik deze powerlines ontkoppelt en haal ik alle snelheden perfect terug . Wat ik er mee wil zeggen is dat het perfect mogelijk kan zijn dat de powerlines uw snelheid tegenhouden. 

Betreft uw wifi , u zegt dat er een muur tussen zit , tussen de modem van waar deze geplaatst is en waar u uw internet gebruikt. Het is natuurlijk wel zo dat deze muur ook wel wat tegen houd uiteindelijk. Als de modem in een andere ruimte geplaatst is dan waar u uw internet wil gaan gebruiken is het voor wifi wel moeilijk om er door te geraken. Advies zou dan zijn om eventueel in de andere kamer waar u internet gebruikt een switch te plaatsen en daar achter eventueel een eigen router. Bij mij thuis komt de modem boven binnen en heb ik helemaal geen wifi van mijn modem . Heb dit opgelost door beneden een switch te plaatsen , 16 poorten Giga switch , en daar achter een mesch wifi systeem te plaatsen . Oke dat systeem kost wat maar mijn hele huis is gedekt door dat systeem waardoor ik de wifi van de modem niet meer nodig heb. Drie torentjes geplaatst , de app zal ook bepalen waar deze het best te plaatsen zijn , en opgelost. Maar zoals ik al zei het is niet het goedkoopste systeem maar heb er wel veel plezier van. 

Een gewone simpele router zal ook volstaan natuurlijk en zal ook wat minder kosten uiteindelijk. En tegenwoordig kan u deze ook zelf instellen op de 2.4 en de 5.0 GH en ook de wifi kanalen zijn daar op in te stellen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Dkevin Zal straks eens kijken voor je in verband met die kanalen aan te passen. Je kan proberen eens de 2.4GH uit te zetten 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Dkevin
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 bedankt voor je moeite. Ik heb de 2.4Ghz uitgeschakeld maar blijkbaar herkent mijn ps4 geen 5Ghz

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Dkevin en hoe is het met je internet op dit moment? Heb ook eens gezien naar de app maar is niet makkelijk te vinden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Dkevin
Gewaardeerd verkenner

Dag Patrick, ondertussen zijn we bijna een week verder en ik denk dat het probleem is opgelost. De smart functies op de tv werken en de snelheid is iets beter. Ik heb gevraagd aan een collega om een snelheidstest te doen op zijn PS4 en hij had nog minder download snelheid dan ik dus vermoed dat het aan de PS4 zal liggen. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Dkevin dat kan altijd natuurlijk. Ben blij dat het opgelost is op het moment.moest er nog wat zijn maar het maar horen 3😀

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen