annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet onderbrekingen

Topic gestart op: 06-11-23 09h43

Antwoorden: 11 antwoorden

Decal
Aspirant verkenner

Internet onderbrekingen

Ik heb onderbrekingen dat de modem telkens terug moet verbinding maken met het internet. S'avonds gebeurd dit het meest, overdag zijn het meer haperingen. Het is effectief de modem die geen verbinding meer heeft. Ik denk problemen met de upstreamlink, deze heeft 4 kanalen met modulatie qam32, het gebeurd dat er 2 zakken naar qam16 (haperingen) en dan 2 kanalen die niet meer gelocked zijn en dan verliest de modem zijn verbinding en probeert opnieuw te verbinden. Nog iemand die dit herkent?

Labels (2)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Decal
Aspirant verkenner

Nog niet opgelost ondertussen, het is 24u goed gebleven en daarna terug problemen. Dit wordt na 7 dagen terug naar Proximus. Veel trager maar betrouwbaarder...

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

En is er op dat moment iets te zien in het logboek van de modem?
En als je naar upstream & downstream gaat kijken, welke zijn daar de waardes bij "sterkte"?

Ik heb bij upstream 5 QAM64 modulaties staan. met een sterkte rond 44-45
Bij downstream heb ik 24 QAM256 modulaties staan met een SNR rond de 39 en een sterkte tussen -3 en 1.5

 

0 pluimen
Decal
Aspirant verkenner

Bij goed internet sterkte ook ronde de 40. En 4x qam32, wanneer onderbroken zie ik enkel nog 2 kanalen op qam16. Sterkte blijft hetzelfde. Wat raar is overdag meestal geen problemen, na 18u30 begint het... tot middernacht. Ik zit wel in Henegouwen dus is het netwerk van VOO en niet Telenet 😉

Nu kan ik niet kijken wegens niet thuis. Deze morgen gekeken en had ik 3 kanalen op qam32 en 1 op qam16

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

Wel vreemd dat hij overgaat dan naar een modulatie van 16 en niet op 32 blijft.
Woon je afgelegen ofzo?

Als het zich alleen in de avonduren voordoet kan ik me wel voorstellen dat de kabel verzadigd geraakt door tv-kijken en internet gebruik.  Maar dat ligt dan weer bij VOO en niet bij Orange.  

Ik zou eens wat screensshots maken hiervan en doorsturen via facebook naar orange, vraag dan ook om een dossier aan te maken.  Meestal antwoorden ze wel redelijk snel via facebook.  Ook kan je dan achteraf altijd verwijzen naar je dossiernummer als je terug contact opneemt.

Facebook

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen