Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-03-19 19h40
Antwoorden: 11 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Soms is mijn internet tergend traag; minus 2 Mbit.
Echter ligt dit volgens mij aan filters of zo die Orange toepast op de connectie voor het surfen.
Als ik echter een VPN tunnel opzet ( zo kan Orange mijn netwerkverkeer niet meer lezen) dan gaat mijn connectie plots wel vlot, zet ik die weer af; terug traag....
Het is dus duidelijk dat het niet de internet connectie zelf is die traag is, maar de filters die Orange gebruikt om het verkeer te controleren / statitieken te verzamelen , etc.. . Want zodra je internetverkeer genereert (zoals een ge-engrypteerde VPN tunnel) die de filters niets mee kunnen doen en dus zo doorlaten, gaat het wel snel.
Kan er iemand van Orange bevestigen of informatie verschaffen:
1: of die filters inderdaad snelheidsproblemen veroorzaken.
2: Wat van mijn internetverkeerd er word bijgehouden en gemanipuleerd (DNS redirections, transparent proxy, ...)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik ben met mijn traffic al dikwijls over de 750Gb gegaan, nog nooit een verlaging gehad.
Ik denk het niet, want bijvoorbeeld een half uurtje later heb ik wel terug volle snelheid.
Ik denk echter dat als ik over mijn 'limiet' zou zitten dat deze wel toegeschoefd zou blijven, want bandwidth throttheling kan je altijd doen, ook op ge-encrypteerde traffiek.