Profil de Beire

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Is dropkabel fiberkabel?

Hallo iedereen, 

Vorig jaar werd onze dropkabel vervangen wegens schade door wegenwerken. Nu meen ik mij te herinneren dat ze toen gezegd hebben dat dit al een 'nieuwe goede kabel' is (foto's in bijlage).

Weet iemand of dit een fiberkabel is? 

Screenshot_20210411_211252.jpg

Screenshot_20210411_211228.jpg

Super User

• 

11.1K  messages

@Beire  

De kabel die je daar hebt is een coax kabel een PE 11 kabel ,waarschijnlijk omdat je afstand meer dan 30 meter lang is. 

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Bedankt voor het snelle antwoord!

De afstand is amper 15 meter dus geen idee waarom ze deze gelegd hebben dan 🤷🏻‍♂️

Super User

• 

11.1K  messages

@Beire  

Dan had een PE 6 ook volstaan hoor en die was dan zelfs beter geweest. Nu heb je sneller kans op storingen op je kabel , ik zeg niet dat het ook daadwerkelijk zo is hé maar er is meer kans. Er van uit gaande dat je totaal geen storingen hebt of gaat ervaren. 

Maar goed deze zal je dus gaan kunnen gebruiken voor je internet en niet voor fiber , glasvezel. 

Super User

• 

7.2K  messages

@patrick2 

Het zou inderdaad een PE11 kunnen zijn, maar evengoed een PE 6. Op de foto is namelijk op geen enkele manier te zien hoe dik die kabel is, er is geen enkele referentie. En het enige zichtbare verschil (buiten gedrukte tekst, die ook niet te zien is) is de dikte.

Daarom de vraag aan @Beire : wat is de diameter van die kabel? Of wat staat er ergens als tekst op de kabel?

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Hey @Cdt24801

Is een PE 11 volgens mij (zie foto) 

Super User

• 

7.2K  messages

@Beire 

Om u een idee te geven: PE 6 heeft een diameter van 7 mm; PE 11 heeft een diameter van 10 mm.

Super User

• 

7.2K  messages

Hoi @Beire 

Op uw foto zie ik een zwarte coaxkabel, maar ik zie geen tekst en ook geen enkel ander object waardoor ik een idee heb van de diameter.

Vandaar mijn vraag: is de diameter (gemeten) 7 mm of 10 mm?

Chef pisteur

• 

105  messages

Ik zie inderdaad op de eerste foto ook letterlijk PE (TBI) 11 staan op de kabel.

Super User

• 

11.1K  messages

@Cdt24801  

Op de eerste foto staat dat op de kabel gedrukt. 

Pisteur expérimenté

• 

24  messages

Volgens mij kan je dat opzoeken als je de nummertjes intikt op google

Loading...