annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN zit op Guest verbinding?

Topic gestart op: 04-01-19 21h48

Antwoorden: 17 antwoorden

JoVaesen
Gewaardeerd verkenner

LAN zit op Guest verbinding?

OPGELOST

Hallo,

Sinds enige tijd hebben we nu internet van orange, alles werkt zoals het moet.

Op 1 ding na: ik heb een pc, aangesloten met een kabel, en deze zit op het gast netwerk.

Neem ik een ander apparaat (bv laptop, NAS, Printer) en steek ik deze in met dezelfde kabel, zit ik wel op het gewone netwerk.

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JoVaesen   vreemd dat Windows het gastnetwerk kent terwijl de PC geen wifi heeft en nooit via wifi verbonden werd, de naam wordt niet via ethernet doorgestuurd.

Het is dus niet duidelijk hoe dit gekomen is maar de oplossing is wel eenvoudig :

In Windows 10 heb je onderaan links het menu, click rechts daarvan op het vergrootglas om te zoeken, zoek op regedit. Registry Editor verschijnt, start deze app op en bevestig de beveiligingsmelding.

regedit.png


Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, ProfileName)

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, FirstNetwork)

Als je nu een verbinding via ethernet maakt zal er terug "Network" verschijnen (of Network 1 enz als er meerdere zijn).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
JoVaesen
Gewaardeerd verkenner

Ik heb er (nog) geen andere modem of router tussen staan, enkel een switch.

De pc heeft geen wifi.

Herstarten is ook geen oplossing, ook al een andere poort geprobeert, maar had al verwacht dat dit niet zou werken.

Ip adres zijn allemaal in de zelfde range, 192.168.0.x

Enkel de van de pc is 192.168.0.10x

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JoVaesen  Op het private netwerk (ethernet poorten en private wifi) krijgen de toestellen met de standaard instellingen  een IP adres uit de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.254 , de router zelf heeft IP adres 192.168.0.1

Kan je vanop de PC aan de NAS en printer ?

0 pluimen
JoVaesen
Gewaardeerd verkenner


@Jerre  schreef:

@JoVaesen  Op het private netwerk (ethernet poorten en private wifi) krijgen de toestellen met de standaard instellingen  een IP adres uit de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.254 , de router zelf heeft IP adres 192.168.0.1

Kan je vanop de PC aan de NAS en printer ?

 


Nee! Hierdoor heb ik het probleem ontdekt, ik krijg vanop de pc geen verbinding met andere toestellen.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Kan je eens kijken wat je ziet als je in een command prompt (cmd) "ipconfig /all" ingeeft.
IPv4 adres, subnet mask, gateway ?

en als je het commando "route print" ingeeft zie je dan een default route 0.0.0.0 met als gateway 192.168.0.1 ?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JoVaesen

Heb je op uw PC al eens gekeken naar de instellingen van uw netwerk?  Staat daar niet toevallig bij de eigenschappen van IP v4 handmatig een IP adres ingevuld zodat er geen adres via DHCP toegekend wordt?

Als dat zo is, gewoon bovenaan aanklikken "automatisch een IP adres laten toewijzen" en dan zou het moeten werken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen