Apprenti pisteur
•
5 messages
Lan verbind traag
Hallo,
Sinds ik vorige week een modem van orange heb moet mijn tv steeds een minuut ongeveer aanstaan voor ik verbinding met internet heb. Zelfde voor mijn pc. Beide zijn aangesloten via lan kabel.
De wifi van de modem werkt wel altijd.
Is er ergens een instelling op de modem dat de lan poorten in standby zet als tv/pc niet aan staan? Bij de vorige modem had ik deze problemen niet.

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@Jedevi
Het lijkt me niet dat je de tv aan moet zetten om je LAN verbinding in orde te hebben voor je pc. Heb je al eens op je pc gekeken of die niet is ingesteld in de instellingen WAKE UP LAN ?
Anders eens je netwerk opnieuw instellen en zien of het een verbetering geeft.
2
0
streulma1987
Pisteur vétéran
•
42 messages
Kunnen we hier verwijzen naar https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Trage-DHCP-met-nieuwe-modem/m-p/164517 ?
2
0
Gregory
Super User
•
7.7K messages
Ben dit hier ook al een paar keren tegengekomen
Internet is niet traag, maar het toekennen van een IP adres als je met de kabel verbonden bent kan wel 30 sec duren. Normaal staat de DHCP lease time op 86400 sec, wat een 24 uur is. Misschien even proberen die te verhogen. Kan ook zijn dat de TV een disconnect zendt als je hem afzet - dan is het ip adres terug vrij en zal het verhogen van de DHCP lease time niet helpen
Zet je je TV volledig af ? De mijne (ook android) staat altijd in standby. Ik zie dat die nu een IP address heeft op de modem
Wat je eens kunt doen
5
0
ReadyFreddy
Pisteur expérimenté
•
25 messages
Deze vaststelling bestaat al enkele maanden op de community, Het is een Bug in de Livebox cable modem.
Vraag me af of Orange dit eigenlijk al weet of niet, misschien kunnen ze dit eens laten fixen !
Oplossing voorlopig is de wifi vd modem uitschakelen en dan zal je bedraad niet meer moeten wachten op een ip adres
Oplossing vond ik hier :
https://community.orange.be/t5/Netwerk-en-Veiligheid/Trage-modem/m-p/157000/thread-id/3285
0
0