annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MAC Passthrough -> Internet OK! Maar geen interactieve TV?

Topic gestart op: 17-11-21 21h59

Antwoorden: 5 antwoorden

YoSH
Aspirant verkenner

MAC Passthrough -> Internet OK! Maar geen interactieve TV?

OPGELOST

Hey allemaal,

Ik heb sinds enkele dagen een WiFi mesh netwerk opgezet in combinatie met de oude orange compal (cbn) modem. Deze heb ik echter in MAC passthrough gezet zodat mijn nieuwe router alles kan regelen. Het netwerk draait op en top, op het digitale tv stuk na. De decoder krijgt nu zoals verwacht een lokaal IP adres (van het 192.168.x.x type), in plaats van een public IP (voor de netwerk upgrade). Ik meen gelezen te hebben dat dit voor de decoder geen probleem mocht zijn. Toch krijg ik echter steeds de melding dat "de gateway van de TV decoder niet bereikbaar is" met als gevolg dat ik geen interactieve tv heb.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@YoSH 

Dat is eenvoudig op te lossen: de internetverbinding van de decoder op de Orange router aansluiten en niet op uw eigen router.

In tegenstelling tot wat je denkt gelezen te hebben is dit dus wel cruciaal voor de decoder.

Dat zou voor de rest geen probleem mogen zijn, de decoder is immers geen toestel waarop je gaat werken vanaf uw PC. Aan die harde schijf geraak je sowieso niet aan ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
YoSH
Aspirant verkenner

@Cdt24801 

Het probleem is inderdaad opgelost door de decoder rechtstreeks aan te sluiten op de Orange modem. Bedankt!

Ik had echter verwacht dat LAN poorten 1 tot en met 3 uitgeschakeld gingen zijn, maar blijkbaar kon de decoder toch een IP adres verkrijgen. 

Bijkomende vraag: in mijn situatie kon ik gelukkig gebruik maken om via een UTP kabel te werken, maar stel dat dit niet mogelijk geweest zou zijn, dan vermoed ik dat mijn huidige opstelling geen succes was geweest? (want orange modem wifi uitgeschakeld, terwijl de andere router een wifi IP adres gegeven zou hebben aan de decoder)

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ja dat klopt @YoSH , via WiFi zou het inderdaad niet gelukt zijn als de WiFi op de Orange router uitstaat.

De decoder moet zijn IP adres van de Orange router krijgen, hoe dan ook. Voor interactiviteit tenminste, wanneer interactiviteit niet hoeft dan kun je hem ook aan de eigen router aansluiten, bekabeld of WiFi.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
YoSH
Aspirant verkenner

Wat omvat "interactiviteit" eigenlijk juist allemaal?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Onder andere dit (uittreksel uit de handleiding):

De interactieve tv-gids van Orange toont je het gedetailleerde programma van alle zenders voor de komende twee weken.

Om gebruik te maken van de interactieve gids moet de decoder verbonden zijn met je modem (via Ethernet of wifi). Als dat niet zo is, krijg je een tv-gids te zien met minder informatie waarop je maximaal 2 dagen kan vooruitkijken en zijn interactieve diensten zoals het opnemen van series niet beschikbaar.

Je kan ook controleren of je decoder goed verbonden is met modem:

  1. Ga naar Instellingen > technisch > wizard starten
  2. Volg de verdere stappen
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen