annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh valt uit

Topic gestart op: 24-10-23 12h28

Antwoorden: 10 antwoorden

kris14
Ervaren verkenner

Mesh valt uit

Hallo,

 

Eergisteren plots geen wifi meer via de mesh box. Deze valt uit en schakelt weer in. Best vervelend als ge een serie aan het kijken zijt. Ik heb de mesh box gereset, de kabel uitgetrokken. Geen soelaas. Wat kan ik hier nog aan doen en hoe komt het überhaupt dat dit zo plotsklaps gebeurt? 

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
kris14
Ervaren verkenner

Awel, daar heb ik geen idee van. Die installateur van Orange heeft dat allemaal geregeld. Ik weet dat er een bakje hangt waar er vroeger een tv aansluiting was. Van dit bakje gaat er een internetkabel naar de mesh box van Orange zelf (ge kunt deze ook als foto kader gebruiken, want dat is cool)

Dat bakje wat hangt waar de tv kabel vroeger uitkwam hangt ook in de garage naar de modem. 

Meer info kan ik u echt niet geven.. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@kris14 

Dan gaan wij niet heel veel kunnen doen vrees ik.

Want je zegt de installateur heeft een bakje gehangen en kun je ook als foto kader gebruiken maar dat is geen Mesh wifi dat is je Google Home die je bedoeld. Daar heb je geen aansturing mee van het internet.

Scherm­afbeelding 2023-10-24 om 14.28.51.png

 Zo een zwart bakje zou je al zeker moeten hebben.

 

Heb je zo een onderstaand bakje ook ?

Scherm­afbeelding 2023-10-24 om 14.29.53.png

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
kris14
Ervaren verkenner

Ja, die zijn het.. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@kris14 

En als je internet weg valt branden er dan een bepaald kleur lampjes of wat gebeurd er precies ?

Dat wit kastje is dat aan die zwarte modem verbonden rechtstreeks ?

Misschien kun je eens de kanalen wijzigen in die Mesh wifi maar daar dien je voor in te loggen op de Mesh wifi zelf.

http://OrangeMeshWiFi.local

Als je daarop kan inloggen kun je zelf je kanalen wijzigen en zien of het je probleem kan verhelpen.

Uitval kan veel betekenen of wel is het te druk op die kanalen dus dien je ze zelf handmatig aan te passen. Maar kan ook zijn dat je modem weg valt en daarom dat de Mesh wifi uitvalt. Ook een oorzaak kan zijn dat die witte bakjes van zich zelf uitvallen dat er gewoon een technisch probleem mee is.

Bij dit soort zaken is dat belangrijk om te weten en dus op zoek te gaan naar de oorzaak. Bij een gewone verbinding met een kabel aan de modem is dat simpeler. Als het internet dan elke keer uitvalt moet je niet ver zoeken achter die oorzaak.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

 Hey @patrick2 ,

Ik vermoed dat @kris14 de wifi 5 mesh wil zeggen met "mesh waar je foto kunt insteken". De witte'kes dus in combinatie met modem 2. Staat ook zo in de handleiding dat je deze mesh kunt gebruiken als "fotokader" 😋.

Scherm_afbeelding 2023-10-24 om 14.29.53.png

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen