annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi naam en wachtwoord veranderen

Topic gestart op: 29-03-22 11h12

Antwoorden: 3 antwoorden

willem93
Rekruut scout

Mesh wifi naam en wachtwoord veranderen

Ik heb sinds gisteren de Mesh Wifi en heb al verschillende keren geprobeerd om de naam en het wachtwoord te veranderen maar het wil maar niet lukken. Volgens de uitleg op de site moet ik naar orangemeshwifi.local gaan maar hier kan ik enkel het wachtwoord veranderen voor de instellingen van de WiFi Mesh. Dit heb ik al 5 keer gedaan maar verder dan deze pagina kom ik niet. 

De andere optie is om de Mesh Wifi app te installeren maar deze kan ik niet vinden in de app store.

Via kabel is niet mogelijk omdat mijn computers geen ingang hebben.

Hoe kan ik dit nog oplossen?

 

 
Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Milanbxp
Veteraan verkenner

Dag iedereen,

Je kan de mesh wifi’s zeker en vast instellen via wifi.

De standaard wifigegevens van de mesh wifi staan op de onderkant van het toestel.

Als je voor de eerste keer inlogt via orangemeshwifi.local of het locale IP zal hij vragen om een admin wachtwoord te kiezen, als je dit hebt gekozen moet je op de WPS van de mesh drukken waar je bent op ingelogd.

Daarna moet je het gekozen admin wachtwoord ingeven en zal je automatisch op de home pagina terecht komen waar je alle informatie kan zien van de mesh en ook waar je de naam en het wachtwoord kan wijzigen.

Na je de naam, het wachtwoord of beide hebt aangepast zal je uiteraard opnieuw met de mesh moeten verbinden met het nieuwe wachtwoord dat je hebt ingesteld.

mvg Milan

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Recente computers hebben inderdaad geen RJ45 connector @willem93 

Maar die hebben wel de mogelijkheid om via USB-C een ethernet connectie te voorzien.  Ook betaan er USB-A adapters daarvoor vb 

USB Netwerkadapter - LAN - USB Gigabit Ethernet Adapter, Versie: USB 3.0 - Super Speed, Aansluiting ...

of

Ewent 3 Poorts Usb-A 3.0 Hub Met Gigabit Ethernet - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

of

BlueBuilt 7-Poorts USB-A/C 3.0 Hub - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Best is eens te zien bij het merk van je computer

Dus moet je je zo een adapter aanschaffen

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@willem93 

Als je in de instellingen wil komen van je Mesh wifi dan dien je toch echt met een kabel rechtstreeks verbonden te zijn aan je mesh en dan de stappen te volgen. Via wifi gaat het niet anders zou iedereen zomaar alles kunnen veranderen die buiten aan de weg staat. 

Heb je die optie niet ja dan heb je geen andere mogelijkheid om het aan te passen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen