Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-01-21 08h05
Antwoorden: 6 antwoorden
Wij zijn bezig met een extra kamer te maken op zolder. Aangezien we daar geen wifi verbinding hebben vroeg ik me af of we voor de mesh oplossing moeten kiezen of toch maar powerlines aankopen.
Dag @Niktor
De Mesh WiFi is inderdaad een investering maar deze modules kunnen wel het huidig internetgebruik, wat de laatste jaren enorm zwaarder is geworden, echt goed aan en deze modules hebben enkel een stopcontact nodig.
Mijn mening? Mesh WiFi boven powerlines.
Je doet uiteraard wat je zelf wil, maar als je het advies van @Fonzie wil volgen, toch nog even deze info:
Daarom dat ik aanhaalde dat een echte goede mesh niet goedkoop is. Eigenlijk redelijk duur zelfs. Ik ga niet tegenspreken dat een echte mesh een goede zaak is, in tegendeel, dat werkt zeer goed. Maar het is dus kwestie van een echte goede aan te schaffen en geen pseudo mesh.
Uiteindelijk gaat het om uw portemonnee en bepaal jij of jij die investering wil doen voor die ene zolderkamer. Zoals ik u begrepen heb is er voor de rest van de woning momenteel geen behoefte , alles werkt goed.
@Cdt24801 Jou uitleg klopt volledig.
Wanneer inderdaad gekozen wordt voor mesh, kan ik de mesh van Orange volledig aanraden.