annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi of powerline

Topic gestart op: 23-01-21 08h05

Antwoorden: 6 antwoorden

Niktor
Aspirant verkenner

Mesh wifi of powerline

Wij zijn bezig met een extra kamer te maken op zolder. Aangezien we daar geen wifi verbinding hebben vroeg ik me af of we voor de mesh oplossing moeten kiezen of toch maar powerlines aankopen.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Josette
Wijze
Wijze

@Niktor  goedemorgen,

van mij krijg je deze alvast, en de mannen zijn er beter van

op de hoogte die helpen je graag verder.

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Niktor 

Vermits je er voor de rest van de woning geen behoefte aan hebt zou een echt mesh systeem installeren overdaad zijn. En dat kost nog eens een mooie som ook.

Als de rest van de woning goed voorzien is van communicatie zou ik dus in uw geval voor die ene kamer op zolder liefst een AP gebruiken, maar als dat geen optie is dan wordt het een powerline. Voor de duidelijkheid, om een AP te kunnen gebruiken moet er dus een UTP kabel tot in die kamer gelegd worden.

Let wel, om een powerline goed te laten werken is het best dat de elektriciteit in die kamer op dezelfde zekering zit in de centrale zekeringskast als het stopcontact waar de master powerline ingeplugd gaat worden. Dan heb je de beste voorwaarden voor een goede verbinding.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen