annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
Cdt24801
Wijze
Wijze

@CornelisS 

Volgens @Jerre zou het mogelijk zijn bij sommige modellen.

Om te weten te komen of het van toepassing is op uw toestel zou je in de settings van het router gedeelte moeten inloggen en daar eens door alle menu's grasduinen. Als de mogelijkheid om hem in bridge mode te zetten bestaat op die router, dan zul je het wel tegenkomen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Hallo Cdt24801,

In het modem is het niet te vinden. Ik heb support gebeld en ik had de indruk dat ze niet echt wisten wat ik bedoelde. Gingen het vragen aan hoofd van support en mij terug bellen.... dat is nu 4 dagen geleden....

Is er een manier om een wat dieper technische onderlegde support mederwerker te spreken te krijgen? Of zijn er nog andere wegen?

Anders wordt een overweging telenet toch de moeite.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@CornelisS 

Je kan altijd nog eens terugbellen en vragen naar iemand van de technische dienst. Zoals met vele helpdesken het geval is heb je altijd goed onderlegde en minder goed onderlegde medewerkers ... Het is soms een beetje lotto spelen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Ja, dat is (helaas) wel het geval. En dat geeft niet, als ze dan maar niet afschepen met de belofte om terug gebeld te worden door een beter techinische collega. (en dat dan niet doen)

Ik zal nog eens bellen.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@CornelisS  schreef:

Ja, dat is (helaas) wel het geval. En dat geeft niet, als ze dan maar niet afschepen met de belofte om terug gebeld te worden door een beter techinische collega. (en dat dan niet doen)

Ik zal nog eens bellen.


Ja klopt, niet laten terugbellen, erop staan om doorverbonden te worden. Als dan de lijn ineens verbroken wordt, weet je wel wat voor iemand je aan de lijn had ...Smiley Verdrietig

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen