annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Wauw! Bedankt!

Johnny75
Ervaren verkenner

Als dit mogelijk word ga ik meteen van Telenet naar Orange 🎉

Johnny75
Ervaren verkenner

Om even op mijn eigen bericht terug te komen.

 

Door de Corona crisis 4 werken geleden toch de stap gewaagd (te weinig data bij Telenet) een Love Duo afgesloten,  mobiele telefoon was snel geregeld en moest in mijn geval, Nederlandse nationaliteit eerst geactiveerd worden voordat ik een afspraak kon krijgen voor vast internet.

Deze was voor vandaag tussen 8 en 12 uur, om 8 uur stond monteur aan de deur was tegen half negen alweer buiten alles werkte alleen overzetten van het nummer voor de vaste lijn kon even duren.

 

Ben toen aan de slag gegaan om mijn eigen Asus router achter de modem van Orange werkend te krijgen zodat ik ook van buiten af mijn VPN kan bereiken en de DNS server in mijn Asus werkend krijgen.

 

Voor degene die nog twijfelen gewoon doen alles is perfect gegaan.

 

Kleine uitleg hoe ik het heb aangesloten/ingesteld.

In de modem van Orange mijn eigen Asus een vast IP adres gegeven en in DMZ gezet.

Eerst de WPS uitgeschakeld daarna alle WiFi uitgeschakeld zodat het lampje van de WiFi ook uitgaat.

In mijn Asus die gewoon via de wan poort is aangesloten alleen bij de DNS server een wijziging gedaan zodat die het externe IP adres krijgt.

 

Ik dacht laat ik het ook eens melden als alles (tot nog toe) goed gaat ook dus het kunnen hebben van een netwerk achter de modem van Orange.

Dit wil niet zeggen dat ik niet blij en of gebruik zal maken van een eventuele Bridge of Wan doorgifte als die er is 😉

kristof3
Aspirant verkenner


@Johnny75  schreef:

Om even op mijn eigen bericht terug te komen.

 

Kleine uitleg hoe ik het heb aangesloten/ingesteld.

In de modem van Orange mijn eigen Asus een vast IP adres gegeven en in DMZ gezet. DHCP zet ik uit op de orange modem.

Eerst de WPS uitgeschakeld daarna alle WiFi uitgeschakeld zodat het lampje van de WiFi ook uitgaat.

In mijn Asus die gewoon via de wan poort is aangesloten alleen bij de DNS server een wijziging gedaan zodat die het externe IP adres krijgt.

 

Ik dacht laat ik het ook eens melden als alles (tot nog toe) goed gaat ook dus het kunnen hebben van een netwerk achter de modem van Orange.

ik probeer dit ook in te stellen, maar vooralsnog zonder succes.

heb een ubiquity edgerouter 4 na mijn selligent router geplaatst. Deze gaat dan verder naar ubiquity swithc. Heeft iemand dit in combinatie met ubiquity aan de praat gekregen.

ik zet mijn edgerouter op vast ip 192.168.0.37 in de orange modem en zet dmz modus ook op dat ip adres

Ik zet de inkomende wan poort op mijn edgerouter ook op dat ip adres

mijn uitgaande wan poort op mijn edgerouter (naar mijn switch) zet ik op ip adres 192.168.0.38

welke dns server instelling en gateway moet ik configureren?

zie printscreen https://prnt.sc/ukg3tj

 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kristof3 

De rode pijlen in uw afbeelding wijzen naar een veld waar je het intern LAN adres van uw Orange router moet invullen.

EDIT: je hebt geen uitgaande WAN poort op uw eigen router die naar een switch moet. Dat moet een gewone LAN poort van uw eigen router zijn.

De enige WAN poort die je hebt is de poort waarmee je uw eigen router met de Orange router connecteert. Het kan zijn dat uw eigen router een tweede WAN poort heeft, maar die kun je in deze configuratie niet gebruiken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen