Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-06-20 22h50
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hoi,
Eerste post hier meteen met een vraag, sorry daarvoor. Na de storingen van deze avond, toch maar eens gaan kijken wat het logboek zei NA herstart en werkende verbinding.
Ik ben dus op zoek naar een uitleg over onderstaande, wat mij nog steeds niet vlekkeloos lijkt:
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Brobken je eerste vraag zal dan ook beantwoord zodat je een idee hebt. Hier heb je een link met de informatie die daar over gaat.
https://volpefirm.com/docsis-3-0-partial-service/
@Brobken daar zijn die logs voor he om alles in de gaten te houden. Ook het netwerk niet enkel bij jou thuis. Komt wel goed want ik vermoed dat ook nog niet alle problemen van de baan zijn maar dat wel het grootste deel is opgelost. Maar ook niet direct panikeren als je die meldingen ziet staan hoor want jou netwerk doet soms rare dingen die wij niet weten en zien. Ook kortstondige onderbrekingen worden geteld en dat heb je als eindgebruiker niet eens door want je internet werkt gewoon zoals het moet.
Een netwerk is altijd up en down en dat moet in bepaalde waardes blijven ( TX en RX levels ). Jullie , beter gezegd wij , zien die niet maar een achterliggende dienst wel. Ik zag die ook omdat ik Business klanten hielp met technische problemen en als die waardes boven bepaalde cijfers zaten ja dan was er hulp nodig. Maar bleven die in die cijfers staan , want je hebt een bepaalde marge , dan is het goed. Maar dat was terzijde sorry.