annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem log betekenis

Topic gestart op: 24-06-20 22h50

Antwoorden: 5 antwoorden

Brobken
Aspirant verkenner

Modem log betekenis

OPGELOST

Hoi, 

Eerste post hier meteen met een vraag, sorry daarvoor. Na de storingen van deze avond, toch maar eens gaan kijken wat het logboek zei NA herstart en werkende verbinding. 

Ik ben dus op zoek naar een uitleg over onderstaande, wat mij nog steeds niet vlekkeloos lijkt:

Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000
Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000

Deze status situeert zich over verschillende ID's en freqs.

Benieuwd of er slimme koppen zijn die willen / kunnen helpen of antwoorden... 

Fijne avond. 

Grtzz
Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Brobken  je eerste vraag zal dan ook beantwoord zodat je een idee hebt. Hier heb je een link met de informatie die daar over gaat. 

https://volpefirm.com/docsis-3-0-partial-service/

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@Brobken  daar zijn die logs voor he om alles in de gaten te houden. Ook het netwerk niet enkel bij jou thuis. Komt wel goed want ik vermoed dat ook nog niet alle problemen van de baan zijn maar dat wel het grootste deel is opgelost. Maar ook niet direct panikeren als je die meldingen ziet staan hoor want jou netwerk doet soms rare dingen die wij niet weten en zien. Ook kortstondige onderbrekingen worden geteld en dat heb je als eindgebruiker niet eens door want je internet werkt gewoon zoals het moet.

Een netwerk is altijd up en down en dat moet in bepaalde waardes blijven ( TX en RX levels ). Jullie , beter gezegd wij , zien die niet maar een achterliggende dienst wel. Ik zag die ook omdat ik Business klanten hielp met technische problemen en als die waardes boven bepaalde cijfers zaten ja dan was er hulp nodig. Maar bleven die in die cijfers staan , want je hebt een bepaalde marge , dan is het goed. Maar dat was terzijde sorry.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen