annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem loopt vast bij hoge snelheid

Topic gestart op: 12-08-19 10h54

Antwoorden: 13 antwoorden

nigel04
Gewaardeerd verkenner

Modem loopt vast bij hoge snelheid

Ik heb het voorbije jaar al 4 maal meegemaakt dat bij download snelheden dicht bij het maximum (9.5..11.0MB/s), mijn CBS modem vast komt te zitten in de toestand: 1 groen LED aan, 1 blauwe LED knippert. Gisteren was het weer zover.

Power cycle lost dit op, maar ik heb vaak geen directe toegang tot die modem.

Ofwel:

- is de modem defect ?

- is er een update van die modem (hardware of software) die betrouwbaarder werkt ?

- is er een methode om die modem van buitenaf te resetten ?

 

N.

 

Labels (2)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
nigel04
Gewaardeerd verkenner

@patrick2: Is de reset knop geen gaatje waar je een tandenstoker voor nodig hebt ?

De case is trouwens de volgende: je zit op het werk en moet een file van thuis hebben. Geen respons op het IP adres... Dat is niet de ideale moment om Orange support te bellen. Telenet heeft (had ?) een website vanwaar je zelf een reset kan starten. Dat werkt ook 24/7.

De lijn heb ik al 'ns laten nazien: geen probleem. Gezien het afhangt van de transfer snelheid zou een lijn probleem ook nogal vreemd zijn.,

Ik heb de indruk dat de Orange firmware op die modem minder stabiel is dan die van Telenet. Ik heb in het verleden ook al miserie genoeg gehad met de firewall in die modem die plots zonder reden SIP UDP trafiek begon tegen te houden. Heb ik enkel kunnen 'oplossen' met MAC passthrough en de hele firewall zelf te doen.

Vandaar mijn vraag of er andere firmware beschikbaar is, of een ander type modem tout court.

N.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@nigel04 

Je kan altijd vragen om uw modem om te wisselen. Kan nooit kwaad. En hopelijk is het dan beter. Slechter zal het er niet van worden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

Ok. Ik zal tech support eens bellen.

Bedankt !

 

0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

Tech support gebeld. Zij stelden zelf voor maandag langs te komen om de coax kabel na te kijken. Technicus heeft ter plaatse gevraagd of ik de CBN modem gewisseld wilde hebben met een Sigilence TG300. Dat is gebeurd en tot dusver werkt alles prima.

Ik heb de indruk dat deze modem stabieler werkt. Een permanente externe VPN verbinding heeft nu bv. geen onderbrekingen meer.

Wel opletten: die Sigilence modem heeft geen MAC passthrough.

 

Leden met de meeste pluimen