Profil de nigel04

Pisteur confirmé

• 

11  messages

Modem loopt vast bij hoge snelheid

Ik heb het voorbije jaar al 4 maal meegemaakt dat bij download snelheden dicht bij het maximum (9.5..11.0MB/s), mijn CBS modem vast komt te zitten in de toestand: 1 groen LED aan, 1 blauwe LED knippert. Gisteren was het weer zover.

Power cycle lost dit op, maar ik heb vaak geen directe toegang tot die modem.

Ofwel:

- is de modem defect ?

- is er een update van die modem (hardware of software) die betrouwbaarder werkt ?

- is er een methode om die modem van buitenaf te resetten ?

N.

Super User

• 

11.1K  messages

@nigel04  u kan altijd de modem zelf resetten , aan de achterkant zit een reset knop. U kan ook bellen naar de klantendienst daar kunnen zij de lij voor u nakijken en ook de modem op afstand resetten. Zou het niet helpen zou ik direct eens vragen voor een nieuwe modem die ze komen plaatsen bij u thuis. Ook de buitenlijn laten controleren want misschien zit het daar verkeerd en is de modem niet de oorzaak van het probleem . 

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Bij een boost optie , hebt u steeds een modem 2 nodig, TG 300.mvg

Super User

• 

7.2K  messages

@nigel04 

Een andere modem was dus de oplossing. Fijn dat alles nu naar behoren werkt.

@StevenJH 

Waar is er ergens sprake van een boost?

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Ik ging of ga er van uit als hij over hoge snelheden spreekt , hij de boost optie heeft, dus 200 Mbps

Super User

• 

7.2K  messages

@StevenJH  schreef:

Ik ging of gz er van uit als hij over hoge snelheden spreekt , hij de boost optie heeft, dus 200 Mbps

Hij schrijft 11 MB/s, maal 8 is dat 88 Mb/s; dus een abo van 100 Mb/s in theorie.

Pisteur confirmé

• 

11  messages

@Cdt24801Tot nu toe geen problemen gehad en gisteren 2 bestanden van 5.6 GB gedownload, maar wel aan ong. 4.5M/s.

@StevenJHVoor de duidelijkheid, ik heb inderdaad geen Boost optie.

De data snelheid wordt feitelijk artificieel begrensd. Voor 11 MB/s is er effectief 110 Mbit/s nodig, dus het ligt dan wat hoger, maar het wisselt af met periodes van 9 MB/s (90 Mbit/s), met het gemiddelde een beetje onder de 100.

Het lijkt er op dat het originele probleem zich (vooral) voordoet als deze beperking in werking treedt. Dus nu nog afwachten tot ik nog eens het geluk heb een groot bestand aan die snelheid te kunnen downloaden.

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Loading...