annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem loopt vast bij hoge snelheid

Topic gestart op: 12-08-19 10h54

Antwoorden: 13 antwoorden

nigel04
Gewaardeerd verkenner

Modem loopt vast bij hoge snelheid

Ik heb het voorbije jaar al 4 maal meegemaakt dat bij download snelheden dicht bij het maximum (9.5..11.0MB/s), mijn CBS modem vast komt te zitten in de toestand: 1 groen LED aan, 1 blauwe LED knippert. Gisteren was het weer zover.

Power cycle lost dit op, maar ik heb vaak geen directe toegang tot die modem.

Ofwel:

- is de modem defect ?

- is er een update van die modem (hardware of software) die betrouwbaarder werkt ?

- is er een methode om die modem van buitenaf te resetten ?

 

N.

 

Labels (2)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
nigel04
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801Tot nu toe geen problemen gehad en gisteren 2 bestanden van 5.6 GB gedownload, maar wel aan ong. 4.5M/s.

@StevenJHVoor de duidelijkheid, ik heb inderdaad geen Boost optie.

De data snelheid wordt feitelijk artificieel begrensd. Voor 11 MB/s is er effectief 110 Mbit/s nodig, dus het ligt dan wat hoger, maar het wisselt af met periodes van 9 MB/s (90 Mbit/s), met het gemiddelde een beetje onder de 100.

Het lijkt er op dat het originele probleem zich (vooral) voordoet als deze beperking in werking treedt. Dus nu nog afwachten tot ik nog eens het geluk heb een groot bestand aan die snelheid te kunnen downloaden.

0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

FYI - Ik heb 9.86GB ononderbroken gedownload aan gemiddeld 96.7Mbit/s (piek 99.4 Mbit/s).

Het lijkt er op dat er geen probleem meer is. Bovendien is de modem snelheid duidelijk in orde (deze keer gemeten met iftop).

 

 

0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

...en deze nacht zat de modem weer vast.

 

Het is zeker de modem, want:

- na inloggen en het geven van een reset commando, doet de modem dit niet;

- na power cycle werkt alles weer.

 

Het probleem is dat die reset niet uitgevoerd wordt. Ik kan nu nog steeds een verbroken verbinding niet opnieuw vanop afstand herstarten.

 

0 pluimen
StevenJH
Gewaardeerd verkenner

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@nigel04  u kan altijd de modem zelf resetten , aan de achterkant zit een reset knop. U kan ook bellen naar de klantendienst daar kunnen zij de lij voor u nakijken en ook de modem op afstand resetten. Zou het niet helpen zou ik direct eens vragen voor een nieuwe modem die ze komen plaatsen bij u thuis. Ook de buitenlijn laten controleren want misschien zit het daar verkeerd en is de modem niet de oorzaak van het probleem . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen