annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem only energie verbruik

Topic gestart op: 29-10-22 11h43

Antwoorden: 2 antwoorden

JLVD
Aspirant verkenner

Modem only energie verbruik

OPGELOST

Beste orange community,

Ik heb zelf een Compal modem voor vast internet via de Coax kabel.
Deze staat momenteel in "mac passthrough" (i.e. enkel modem, geen Wifi, geen router).
Ik meet in deze stand nog steeds 9 watt verbruik aan electriciteit, hetgeen aan de hoge kant is voor simpele modem.

Nu vroeg ik me of de siligence modem een lager vebruik heeft? Op de technische fisches kon ik het alvast niet vinden.

Alvast bedankt voor uw ervaring & advies,

Mvg,
Jasper

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Mattie
Aspirant genezer

in de specs van de modem TGC300 staat een "power consumption" van 24W,
maar ik heb daar eens een meter opgehangen, en dan meet ik tussen 12&15W, dus die 24 zal wel max zijn.
maakte geen verschil met of zonder wifi aan, apparaten op poorten, heb wel niet gekeken in bridged modus.

Maar 9W is een goede 80Kwh op jaarbasis... hang daar nog wat switch/router/wifi achter, dan zijt ge wel wat meer kwijt vrees ik zo...

ps: askey-tcg220-tcg220-x-tcg300-d3-0-8x4.pdf

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Mattie
Aspirant genezer

in de specs van de modem TGC300 staat een "power consumption" van 24W,
maar ik heb daar eens een meter opgehangen, en dan meet ik tussen 12&15W, dus die 24 zal wel max zijn.
maakte geen verschil met of zonder wifi aan, apparaten op poorten, heb wel niet gekeken in bridged modus.

Maar 9W is een goede 80Kwh op jaarbasis... hang daar nog wat switch/router/wifi achter, dan zijt ge wel wat meer kwijt vrees ik zo...

ps: askey-tcg220-tcg220-x-tcg300-d3-0-8x4.pdf

 

0 pluimen
JLVD
Aspirant verkenner

Beste Mattie,

Heel erg bedankt 🙏 

De conclusie is dus dat de siligence modem hoogst waarschijnlijk niet zuiniger is dan de Compaq modem. 

merci

gr Jasper 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen