annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem only

Topic gestart op: 06-03-20 14h23

Antwoorden: 20 antwoorden

Cornholio
Aspirant verkenner

Modem only

Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.

Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.

In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.

Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...

Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.

Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.

Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?

 
 
Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Cdt24801
Wijze
Wijze

Hey Patrick, die tekst is niet de tekst die ik  in gedachten had. En ook te oud ...

Ik heb diezelfde post eens verder gelezen en daar staat dan wat ik in gedachten had, en dat is inderdaad nog vrij vers:

Grote Wijze

Ik had dit ook nog nagevraagd bij de helpdesk maar daar wisten ze me alleen te melden dat het niet mogelijk is om de modem in bridge mode te zetten en dit waarschijnlijk ook niet ging komen.

Orange mag dan wel goedkoper zijn. De helpdesk is zo mogelijk nog slechter dan die van de gele mannetjes.

Laat ons hopen dat de update snel zal komen of ik kan weer op zoek naar een andere provider.

Ugh @Robert_R,

Het is gepland voor de tweede helft van het jaar 

Cdt24801_0-1583503042279.png

 

Totem's groet !

Totem

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

Dat is inderdaad die tekst die ik ook zocht Stefaan. Mijne komt van een iets latere datum maar komen wel wat overeen. Eindelijk gevonden. 

@Cornholio  zoals je kan lezen in de twee posten is Orange er zeker druk mee bezig om dit in orde te krijgen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Cornholio 

Momenteel nog niet, maar in de loop van dit jaar wordt verwacht een modem/router combo uit te brengen waarop MAC passthrough geconfigureerd kan worden, soms verkeerdelijk "bridging" genoemd.

Het resultaat is wel ongeveer hetzelfde, je kan een eigen router aansluiten die het Orange toestel bypasst en een publiek IP krijgt.

Maar nog even geduld dus.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Zoals gewoonlijk heeft @patrick2 al iets gepost terwijl ik nog aan het schrijven was ... 😋

Ik zal eens kijken of ik die post terug kan vinden Patrick ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Cornholio  en @patrick2 

Hier in dit bericht is er al sprake van, maar dat is niet de post die de originele mededeling bevat. Ik zoek verder.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen