annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem toont geen wifi-netwerk

Topic gestart op: 28-02-24 19h15

Antwoorden: 9 antwoorden

Marc-D
Gewaardeerd verkenner

Modem toont geen wifi-netwerk

OPGELOST

Hallo,

Sinds 5 dagen heb ik een probleem met mijn modem (nieuwste Orange-modem).

Alle lichtjes die moeten branden, branden normaal maar toch krijg ik op geen enkel apparaat mijn wifi-netwerk te zien en kan ik dus geen verbinding maken via wifi. Het werkt wel als ik een apparaat aansluit via een ethernetkabel. Heb al contact genomen met klantendienst via 5000. De operator heeft toen na allerlei pogingen een volledige reset gedaan van het modem, wifi werkte daarna een 4-tel uren, maar viel opnieuw weg. Teruggebeld en moet nu wachten op een telefoontje van de technische dienst. Wat kan hier eventueel aan de hand zijn? Ik behelp me nu door op mijn smartphone de mobiele hotspot aan te zetten, maar ik heb een "Lifht abo" dus beperkt tot 6GB data en ondertussen ... wachten.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Mordaur
Ervaren verkenner

Hoogstwaarschijnlijk is de wifi module defect (of de configuratie daarvan corrupt in zijn intern geheugen).

Dit kan je testten door bekabeld in te loggen op de modem http://192.168.0.1 of http://192.168.100.1

Daar ga je naar de wifi configuratie, en kijkt even na of er wifi passwoord is ingevuld (klikken op het oogje, om zichtbaar te maken). indien deze leeg is, ens als je een paswoord zelf ingeeft, opslaat, maar na herladen van de pagina, het paswoord vakje nog steeds leeg blijft, zal de modem vervangen moeten worden.

Volledige reset van de modem, of reset van de wifi module/instellingen, vanuit de grafisch modem interface zullen hierbij niet helpen. Andere symptomen hiervan zijn, dat de wifi opeens een andere naam gaat uitsturen gelinkt aan de interne wifi chipset (broadcom...).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Marc-D
Gewaardeerd verkenner

 Reset helpt niet meer

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan weet ik het ook niet meer, @Marc-D 

Inloggen via ethernet kabel is het best - als je weet waar je moet zijn en wat je doet

Kun je een kennis/buur even laten zien misschien ?

Er zijn van die goedkope access points die je met de kabel verbindt en die hun eigen wifi netwerk hebben.  Access point kopen? Voordelig online bij Allekabels!

Maar je moet die ook met de kabel configureren

Good luck

ericksenior
Gewaardeerd verkenner

Je kunt toch naar je modem gaan 192.168….. en zien welke WiFi verbindingen er zijn , of er wel zijn . Je kan ook de diagnose starten .

 

 

 

0 pluimen
Marc-D
Gewaardeerd verkenner

Neen, ik raak er niet in.

0 pluimen
ericksenior
Gewaardeerd verkenner

Moet via Chrome inloggen en paswoord staat op modem . En inloggen met kabel 

 

Leden met de meeste pluimen