annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Netflix werkt niet na verhuis

Topic gestart op: 26-09-20 10h36

Antwoorden: 4 antwoorden

Barroe
Aspirant verkenner

Netflix werkt niet na verhuis

OPGELOST

Goeiemorgen allemaal,

Graag zou ik jullie hulp willen inschakelen bij een probleem waar ik helaas zelf niet meer aan uitgeraak.

Tot voor een paar dagen werkte Netflix perfect op onze Smart TV. Verbinding was via draad (ethernet kabel)

Nu we aan het verbouwen zijn en overal nieuwe leidingen voor electriciteit en dergelijke aan het voorzien zijn, hebben we ook de router verhuisd naar de kelder waar ook de nieuwe electriciteitskast staat. De vroegere ethernetkabels zijn vernieuwd, ze vertrekken nu alleen vanuit de kelder richting de living. Sinds deze verhuis is het dus niet meer mogelijk om te netflixen... De servers zijn onvindbaar, ondanks de ethernetkabels wel degelijk werken want Youtube is dan wel te bekijken op de tv, alsook zijn de ethernet kabels getest door de laptop op aan te sluiten. Dus aan de kabels kan het dan ook niet liggen.

 

De foutmeldingen die ik zie op de netfix app zijn NW-3-6. Reeds met Netflix gebeld en alle mogelijke stappen reeds doornomen (herstart en dergelijke) maar niks wil helpen. Zij hebben aangeraden om met mijn internetprovider contact op te nemen omtrent mijn probleem.

 

Iemand die dit probleem (her)kent ?

 

Groeten,

 

Bart

 

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Barroe  het klinkt een beetje bizar dat je Netflix niet werkt na een verhuis / verbouwing. Je hebt internet dat heb je dus getest dus aan de provider ligt het niet anders kon je misschien ook internet problemen hebben. Orange ondersteund geen Netflix support dus daar hoef je geen contact mee te zoeken. Het probleem ligt of wel in je router of aan Netflix zelf. Heb eens je foutmelding gezocht en dit heb ik gevonden :

https://help.netflix.com/nl/node/12977

Je kan daar eens kijken en zoeken naar een oplossing. Eventuele andere oplossing zou kunnen zijn aan je router maar dan meer de firewall dat die je verbinding niet doorlaat. Het is maar een suggestie want ben niet zeker. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Barroe
Aspirant verkenner

@patrick2 

Bedankt voor je antwoord. De voorgestelde oplossing heb ik ook al via Netfix bekomen maar deze mag niet helpen helaas. De smart tv rechtstreeks aansluiten is in principe altijd het geval geweest alleen zijn er nu nieuwe kabels getrokken en deze werken ook allebei. Dus ik ben eigenlijk ten einde raad want geen van de voorgestelde oplossingen lost mijn probleem op. Een bizar euvel lijkt me.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Barroe probeer de DNS in de modem eens aan te passen https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Fix-DNS/m-p/12833

Good luck

patrick2
Wijze
Wijze

@Barroe  het is ook iets heel raars wat je beschrijft het ene moment werkt het wel en het andere moment na het trekken van een nieuwe kabel werkt het niet. Ik zou voorstellen om eens de oude kabel terug te gebruiken en zien of het dan wel werkt , maar ja je moet die mogelijkheid nog wel hebben aangezien je aan het verbouwen bent. Moest het dan wel ineens terug werken ligt het aan je kabel ondanks dat je er wel internet van hebt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen