annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Netwerk setup airport extreme werkt niet meer

Topic gestart op: 14-11-19 18h57

Antwoorden: 2 antwoorden

JELE58
Aspirant verkenner

Netwerk setup airport extreme werkt niet meer

Hallo iedereen.

Sinds vorige week heb ik problemen bij mijn installatie van de airports. Even een kleine schets van de installatie thuis:

Modem/router van Orange (Siligence). Daarachter steekt een switch voor alle utp bekabeling voor alle kamers in huis. Dan de airport extreme voor het wifi netwerk. Dan heb ik twee Express-stations voor het wifi netwerk te versterken (allebei bekabeld). Dat heeft tot recent altijd gewerkt, maar zou het kunnen dat Orange iets veranderd heeft?

Ik heb hierna alles gereset en opnieuw proberen te installeren (gewoon de wizard gevolgd, want meer ken ik er ook niet van). De eerste keer zo twee jaar geleden ook zo gedaan en toen werkte alles perfect.

Weet iemand welke instellingen er juist moeten ingesteld worden of ergens een goede link naar een soort handleiding?

Groetjes

Jan

Labels (1)
2 ANTWOORDEN 2
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@JELE58 ,

Wat bedoel je precies met werkt niet?

De airports stralen geen Wi-Fi uit ?

Geen internet via wifi ?

Geen ip-adress via wifi ?

Met vriendelijke groeten,

Xtremegamer007

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo iedereen.

Sinds vorige week heb ik problemen bij mijn installatie van de airports. Even een kleine schets van de installatie thuis:

Modem/router van Orange (Siligence). Daarachter steekt een switch voor alle utp bekabeling voor alle kamers in huis. Dan de airport extreme voor het wifi netwerk. Dan heb ik twee Express-stations voor het wifi netwerk te versterken (allebei bekabeld). Dat heeft tot recent altijd gewerkt, maar zou het kunnen dat Orange iets veranderd heeft?

Ik heb hierna alles gereset en opnieuw proberen te installeren (gewoon de wizard gevolgd, want meer ken ik er ook niet van). De eerste keer zo twee jaar geleden ook zo gedaan en toen werkte alles perfect.

Weet iemand welke instellingen er juist moeten ingesteld worden of ergens een goede link naar een soort handleiding?

Groetjes

Jan

Ugh @JELE58,

Heb je Apple al eens proberen te contacteren hierover? De technische zal jammer genoeg geen echte support kunnen geven over toestellen van andere merken (behalve enkele tips&tricks).

Je kan wel de kwaliteit van je internetverbinding controleren. Als je internetverbinding onstabiel is zal het inderdaad niet meer werken. In dit gesprek vind je allerlei tips & tricks om je wifi te controleren.

Controleer ook eens je bekabeling en de kwaliteit van je vaste internet (via ethernet dus). Je vindt nog allerlei tips&tricks op onze FAQ-pagina.

Totem's zonnegroeten,

Totem 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen