annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe Gbit modem

Topic gestart op: 03-07-23 11h12

Antwoorden: 11 antwoorden

jego
Ervaren verkenner

Nieuwe Gbit modem

Zijn er al technische details bekend van de nieuwe Gbit modem?

Bvb, wat zijn de mogelijkheden om op mijn eigen router een publiek IP adres te krijgen?
Werkt dit op dezelfde manier als de huidige "modem 2" (dwz bridge only modus met slechts 1 actieve pooort)?
Of is het, zoals bij Telenet, mogelijk om 1 MAC adres op te geven dat een publiek IP zal krijgen?

Een optie als deze bij Telenet geniet mijn voorkeur omdat op dit moment, bij discussie over trage snelheid steeds geschermd wordt met het feit dat een modem in bridge modus niet ondersteund is. Men wil pas iets nakijken als je de modem reset en in router modus draait.

Als 1 MAC adres een publiek IP krijgt, dan is het mogelijk om beide te testen en "te bewijzen" dat de trage verbinding niet aan mijn eigen router ligt.

Labels (2)
11 ANTWOORDEN 11
bruneeto
Aspirant verkenner

Is er ondertussen al meer 'nieuws' rond het bridgen?
Is de actieve poort dan ook de 4, met name de 2.5Gbps poort?

0 pluimen
Pumawave4
Aspirant verkenner

Wat zouden we moeten doen voor deze nieuwe modem te kunnen krijgen ? 

ik heb contact opgenomen met de klantendienst vorige week en heb vandaag een nieuwe decoder gekregen inplaats van een modem 🙂 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Staat hier vermeld @Pumawave4

De nieuwe Livebox Cable - Tribe (orange.be) 

Gewoon om te hebben: Als je je modem wilt omruilen voor de nieuwe modem, betaal je €49 voor de omruiling + €59 voor de installatie.

Als je de gigaboost activeert kost het niks : Voor My Comfort Service klanten en klanten die Gigaboost activeren is de omwisseling gratis 

0 pluimen
sd
Gewaardeerd verkenner

Hier ook gisteren nieuwe gbit modem geïnstalleerd, activatie kon 24uur duren intussen nog niet geactiveerd, dossier zit nu bij de kabel beheerder nieuwe deadline 3 dagen...

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen