annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe Gbit modem

Topic gestart op: 03-07-23 11h12

Antwoorden: 11 antwoorden

jego
Ervaren verkenner

Nieuwe Gbit modem

Zijn er al technische details bekend van de nieuwe Gbit modem?

Bvb, wat zijn de mogelijkheden om op mijn eigen router een publiek IP adres te krijgen?
Werkt dit op dezelfde manier als de huidige "modem 2" (dwz bridge only modus met slechts 1 actieve pooort)?
Of is het, zoals bij Telenet, mogelijk om 1 MAC adres op te geven dat een publiek IP zal krijgen?

Een optie als deze bij Telenet geniet mijn voorkeur omdat op dit moment, bij discussie over trage snelheid steeds geschermd wordt met het feit dat een modem in bridge modus niet ondersteund is. Men wil pas iets nakijken als je de modem reset en in router modus draait.

Als 1 MAC adres een publiek IP krijgt, dan is het mogelijk om beide te testen en "te bewijzen" dat de trage verbinding niet aan mijn eigen router ligt.

Labels (2)
11 ANTWOORDEN 11
sd
Gewaardeerd verkenner

Na 7 dagen werd de gbit modem eindelijk herkend op het netwerk, de bridge mode moet ik nog uitproberen, aangesloten op de Asus router via 2.5Gbps poort.

De livebox kabel modem staat nu ook in de hulp & support pagina: Livebox Cable 

Speedtest.jpg

Dakota
Gewaardeerd verkenner

de 3de versie voor 1gb op coax heeft ook een bridge functie en 1 van de 4 poorten heeft ook 2.5 Gbps

ze hebben vandaag bij ons modem wissel gedaan, technieker is gratis ook al zeggen ze wel is 59 euro maar dat is niet, de techniekers zeggen ook ze weten niet altijd alles op de helpdesk, er zou wel een administratieve kost van 49 euro zijn maar dat haden we vroeger bij telenet ook, bij deze technieker zou ik de 1ste zijn met de nieuwste modem, ik heb een eigen wifi 6 mesh en die hebben ze ook gekoppeld alles werkt goed.

 

image.png

 

 

 

jego
Ervaren verkenner

Bridge mode net zoals bij de "modem 2"? Dus alle poorten staan disabled, behalve 1 waar je dan je publieke IP op krijgt en alle beheerfuncties van de modem/router worden disabled. Enkel uit te schakelen door reset naar fabrieksinstellingen?

Kan je wat print screens delen van de menu's?

Dakota
Gewaardeerd verkenner

voor zo ver ik het kan zien in de modem is het het zelfde als de vorige model, volgens de technieker zou het gebruik het zelfde zijn maar de modem is krachtiger met docsys 3.1

Screenshot 2023-07-03 163505.png

Screenshot 2023-07-03 163817.pngScreenshot 2023-07-03 164219.png

hoop dat het nuttige info is wat ik stuur

 

jego
Ervaren verkenner

Bedankt!

Ziet er inderdaad nog dezelfde aanpak uit.... spijtig, gemiste kans.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen