annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe router installeren

Topic gestart op: 20-12-19 19h28

Antwoorden: 8 antwoorden

Michels240
Aspirant verkenner

Nieuwe router installeren

Ik heb zojuist een nieuwe router gekocht om in mijn kamer te plaatsen, aangezien het wifi signaal van de modem in mijn kamer zeer zwak is. Tijdens de installatie zie ik echter dat mijn orange modem geen poort heeft om mijn router via een ethernetkabel met het internet te verbiden. Bij andere providers die we in het verleden hadden was dit altijd aanwezig, waardoor ik ervan uitging dat het ook hier het geval was. Heeft iemand een oplossing?

De router die ik heb gekocht is de d-link c2300

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Michels240 ,

Best even de handleiding van je nieuwe router bekijken en zien of hier een "bridge-mode" inzit. het is namelijk zo dat de router je ander netwerk als "internet" gaat zien.

Eventueel het model&merk hier even neerpoten dan kijk ik het even voor je na.

Xtremegamer_007

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Michels240 

Je kunt de tweede router ( d-link c2300 ) configureren als een access point

(1) Orange modem/router
- DHCP range zetten op vb 192.168.0.101 >> 192.168.0.254 ( ruimte voor 154 apparaten aan te sluiten)

(2) d-link c2300
- vast adres zetten op vb 192.168.0.2
- DHCP uitschakelen

(3) de twee modems met een ethernet kabel verbinden (LAN)

(4) de twee modems herstarten

0 pluimen
NelsonM
Orange-werknemer

Ik heb zojuist een nieuwe router gekocht om in mijn kamer te plaatsen, aangezien het wifi signaal van de modem in mijn kamer zeer zwak is. Tijdens de installatie zie ik echter dat mijn orange modem geen poort heeft om mijn router via een ethernetkabel met het internet te verbiden. Bij andere providers die we in het verleden hadden was dit altijd aanwezig, waardoor ik ervan uitging dat het ook hier het geval was. Heeft iemand een oplossing?

De router die ik heb gekocht is de d-link c2300

Hallo @Michels240,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Michels240 

Heb je intussen het zaakje draaiende gekregen?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen