Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-12-19 19h28
Antwoorden: 8 antwoorden
Ik heb zojuist een nieuwe router gekocht om in mijn kamer te plaatsen, aangezien het wifi signaal van de modem in mijn kamer zeer zwak is. Tijdens de installatie zie ik echter dat mijn orange modem geen poort heeft om mijn router via een ethernetkabel met het internet te verbiden. Bij andere providers die we in het verleden hadden was dit altijd aanwezig, waardoor ik ervan uitging dat het ook hier het geval was. Heeft iemand een oplossing?
De router die ik heb gekocht is de d-link c2300
@Michels240 Alle modems van Orange hebben ethernet poorten . Moest dit echt niet het geval zijn dan zou ik de modem omruilen. Bel de klantendienst en dan komt er een technieker dit in orde maken.
Maar voor een nieuwe router aan te sluiten op de modem kan dat toch niet in een gewone LAN-poort van de modem? De modem heeft enkel 4 LAN-poorten.
@JerryM schreef:
Maar voor een nieuwe router aan te sluiten op de modem kan dat toch niet in een gewone LAN-poort van de modem? De modem heeft enkel 4 LAN-poorten.
Een modem en een router zijn twee verschillende dingen. Ze kunnen wel in één toestel gecombineerd worden, maar de beide functionaliteiten blijven gescheiden.
Het toestel van Orange is zo een gecombineerd toestel. Je hebt dus reeds een router in huis. Als je een tweede router wil aansluiten, dat kan (je moet dan wel dubbele NAT in koop nemen, tenzij de eerste router bridging of MAC passthrough ondersteunt) en daarvoor sluit je de WAN poort van uw eigen router dus inderdaad gewoon aan op één van de LAN poorten van de reeds voorhanden zijnde router.
@JerryM hier heb je een link waar je wat zal aan hebben : https://www.orange.be/nl/hulp/mobiel-internet-tv/je-modem-en-powerline-adapter/je-modem-instellen
Je kan de router gewoon aansluiten op de LAN (ethernet) poort van je modem. Als je schrik hebt om snelheidsverlies te hebben kan je dit oplossen met een giga switch.