Apprenti pisteur
•
2 messages
Nog steeds Fair? Use Policy op 750GB, ondanks Corona???
Daarnet bericht ontvangen van Orange, dat ik blijkbaar over de FUP voor de vaste internet lijn zit deze maand ( voor de eerste keer in 7 jaar als klant! ).
In deze tijd van telewerken, vind Orange het dus echt nodig om mij en mijn gezin op small band te zetten.
We hebben geen digicorder, we kijken al een paar jaar alles online, nu met het telewerken erbij te komen, vaker thuis te zijn gaat het verbruik ook logischer wijze ( tijdelijk ) omhoog...
De oplossing volgens Orange: 's nachts streamen en werken omdat het dan niet van toepassing is... Verder kunnen ze niets betekenen voor mij, enkel facturen ontvangen!
We leven in 2020 en in Corona tijd, iedereen moet inspanningen leveren maar voor Orange is dit blijkbaar teveel gevraagd...

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@Tim-VC de inspanningen worden gedaan door Orange , je krijgt extra data op je mobiel en de piek en dal uren zijn aangepast , enkel omdat Telenet ze ook aanpast.
Piek uren : 17 uur tot 23:59 uur
Dal Uren : 00 uur tot 17 uur.
Maar dat neemt niet weg dat als je de 750 GB bereikt hebt dat je stopt met surfen je kan wel door surfen enkel aan verlaagde snelheid. Eens dan de dal uren terug zijn kan je aan volledige snelheid surfen.
Orange is afhankelijk van Telenet omdat die hun kabel gebruikt en de FUP wordt erop gelaten bij Telenet dus Orange zal moeten volgen.
De FUP is trouwens ook iets wat wettelijk is vastgelegd dus een provider kan daar niet zo maar van afstappen. Begin dus niet direct over Proximus want ook die hebben een FUP vast gesteld tot 750 GB. Enige wat Proximus doet is dat je 300 GB per keer kan bij kopen om toch aan je 3 TB te geraken.
4
Gregory
Super User
•
7.7K messages
Orange noch Telenet kunnen aan die Corona iets doen.
Ofwel moet je een stuk 's nachts streamen, ofwel van provider veranderen.
Niet naar Telenet want je zit daar ook met die 750 GB. Rest Proximus, en daar zul je aan snelheid inboeten omdat daar alles over de koperdraad gaat. Je kunt hier eens zien wat je max snelheid is https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input
0
0