annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Notificatie netwerk panne

Topic gestart op: 15-02-22 10h27

Antwoorden: 3 antwoorden

JosGonzalez
Rekruut scout

Notificatie netwerk panne

OPGELOST

Hallo,

Zou het mogelijk zijn om een notificatie te krijgen bij een netwerk panne?

Het is zeer lastig om plots geen internet meer te hebben, de modem verschillende keren te herstarten, naar de Orange klantendienst te bellen, om vervolgens te horen dat er een panne is en dat men niet kan zeggen wanneer deze opgelost is.

Dat is toch geen klantenservice in deze digitale telewerk-tijden?

Met vriendelijke groeten,

Jos Gonzalez

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Ik vermoed dat het bij een netwerkpanne heel moeilijk is om na te gaan welke klanten er effectief last ondervinden. Bij een algemene (grote) panne posten ze een bericht op de Facebookpagina van Orange.

Een goeie barometer om te bepalen of de panne algemeen of lokaal is: https://allestoringen.be/storing/orange/  
Meestal bekijk ik ook de pagina van Telenet: 
https://allestoringen.be/storing/telenet/

Er gebeuren dagelijks situaties al deze:
Fluvius of een ander bedrijf doet graafwerken in de buurt. Voor hun veiligheid of een herstelling moeten ze even de stroom afsluiten. Hierdoor komt de lokale "verdeler/versterker" van de coaxkabel zonder stroom te zitten. Hierdoor zitten een paar straten/wijken zonder internet en soms zonder TV. Een uurtje later zetten ze de stroom terug op en is alles opgelost.
Orange noch Telenet zijn van deze situatie op de hoogte want er waren geen werken gepland aan de (coax)kabel maar toch waren er klanten gehinderd...
Zelf meegemaakt en dit gebeurt dagelijks over heel België.




Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
pathe
Rekruut scout

Sinds de algemene Panne van maandagavond zit ik nog steeds zonder tv..al meerdere keren gebeld met klantendienst,waar ze je heel vriendelijk te woord staan en je trachten te helpen,verscheidene keren modem gereset enz..maar nog steeds niets.vandaag terug gebeld zeggen onze dienst gaat je terug bellen...heb enkel vrt/vrt.canvas en vrt Ketnet...rest is zwart beeld,kan wel films opnemen die ik dan daarachter wel kan zien..wie heeft raad?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@JosGonzalez 

Het is al uitgelegd hé hier door @Pletse . 

Het is gewoon onmogelijk om een bericht te sturen naar de betrokkenen. Tegen de tijd dat je het bericht ontvangen hebt werkt het of zijn ze te laat met het sturen van het bericht. Je kan doen zoals al gezegd naar de storing pagina te gaan. 

Dit is bij elke provider trouwens hetzelfde je krijgt bij geen enkele provider het bericht als er een algemene storing is. 

Dus als er iets is dan is het gewoon bellen en vragen en dan op het antwoord wachten. Is er een algemene storing tja dan is dat pech hebben en zul je gelijk de rest zonder diensten zitten en moeten wachten tot ze het gemaakt hebben. Heb zelf al wel wat dagen gehad op deze manier door werken of een storing en moest dan ook wachten jammer maar helaas. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pletse
Gewaardeerde genezer

Ik vermoed dat het bij een netwerkpanne heel moeilijk is om na te gaan welke klanten er effectief last ondervinden. Bij een algemene (grote) panne posten ze een bericht op de Facebookpagina van Orange.

Een goeie barometer om te bepalen of de panne algemeen of lokaal is: https://allestoringen.be/storing/orange/  
Meestal bekijk ik ook de pagina van Telenet: 
https://allestoringen.be/storing/telenet/

Er gebeuren dagelijks situaties al deze:
Fluvius of een ander bedrijf doet graafwerken in de buurt. Voor hun veiligheid of een herstelling moeten ze even de stroom afsluiten. Hierdoor komt de lokale "verdeler/versterker" van de coaxkabel zonder stroom te zitten. Hierdoor zitten een paar straten/wijken zonder internet en soms zonder TV. Een uurtje later zetten ze de stroom terug op en is alles opgelost.
Orange noch Telenet zijn van deze situatie op de hoogte want er waren geen werken gepland aan de (coax)kabel maar toch waren er klanten gehinderd...
Zelf meegemaakt en dit gebeurt dagelijks over heel België.




Leden met de meeste pluimen