annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Omschakelen naar orange installatie wifi

Topic gestart op: 24-11-22 15h28

Antwoorden: 1 antwoord

Jurgen9145
Aspirant verkenner

Omschakelen naar orange installatie wifi

OPGELOST

Beste,

We willen graag omschakelen van totaal pakket (internet + tv) van proximus naar orange.

Hierbij zouden we alleen een internet aansluiting nodig hebben.

Ik weet dat de tv kabel vanuit het distributiepunt aan de straat (grijze bakjes) tot op zolder er is. Kabel werd langs de gevel naar zolder geleid.

Alleen missen we een netwerkverdeler op zolder Ik herinner dit van vroeger (enkele jaren geleden) dat er zo een zwart versterkertje waar de aansluitkabel van de straat (de "kabel"op aangesloten werd en vervolgens van daaruit een verbinding met telenet bijv kon plaatsvinden middels de coax kabel die de verbinding met de versterker en modem mogelijk maakte.

IK ken dit soort toestanden van mijn vorige woning. In onze huidige woning had de vorige eigenaar ooit kabel TV, en daarna proximus. Hierbij is ooit die netwerkverdeler / versterker wellicht verwijderd geweest.

Ik kan hem op zolder niet meer lokaliseren helaas...

Nu vroeg ik me het volgende af:

Als ik nu een aansluiting vraag voor alleen internet thuis. Wordt zo een versterker dan geplaatst door de technieker? En ook de modem voor wifi? Of moet ik zelf wat voorzien? Ik veronderstel dat er verder nergens een coax verbinding meer nodig is omdat er dus geen decoder ofzo meer verbonden moet worden of ben ik mis? Dus voor internet is alleen een modem nodig welke wél met de netwerkverdeler in verbinding staat maar verder ook niets anders meer?

Het is me niet heel duidelijk. Ik wil de investering maken in een goed wifi netwerk thuis zodat we ons huidige comfort zeker niet verliezen (momenteel halen we theoretische snelheden per wifi rond de 30Mbps , wat prima is, zelfs voor on line gamen, maar wil natuurlijk wel weten waar ik aan toe ben 🙂

Op deze manier zouden we toch aanzienlijk het een en ander kunnen besparen omdat we dan dus tv willen gaan kijken over het internet.

Als jullie me hier wat duidelijkheid over kunnen geven zou dat super zijn.

mbg

 

Jurgen

 

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@Jurgen9145 

Als ik nu een aansluiting vraag voor alleen internet thuis. Wordt zo een versterker dan geplaatst door de technieker?

Denk van wel, want die heeft 5 uitgangen waarvan er 3 versterkt worden

  1. 4 db - CM of Cable Modem - dus de modem
  2. 4 db  - TV
  3. 4 db - TV
  4. 0 db - TV
  5. 0 db - TV

 

En ook de modem voor wifi

Op de CM uitgang wordt de modem aangesloten.  Die heeft ook een router met 4 LAN uitgangen en een wifi (eigen netwerk + guest)

je kunt de modem ook in b ridge mode zetten en je eigen router eraan hangen - dan werkt de wifi van de Orange modem natuurlijk niet meer

Je hebt een internet home (alleen internet) voor 42 EUR /maamd Home Internet | Orange België

Als je er een mobiel abonnement bijneemt kost internet 36 EUR/maand Configureer je Love pack | Orange België  Verder is er tot 08/12/2022 een korting van 18 EUR gedurende 3 maand en gratis  opstartkosten .  Je moet daarvoor wel online bestellen ( niet naar een winkel gaan)

TV: Tv-aanbod: details en overzicht | Orange België

17 EUR /maand - met decoder - en coax voor direct kijken - opnames via internet

8.5 EUR/maand - geen decoder, geen coax, alles via internet - je hebt wel een chromecast nodig - weet niet of je die op een smart tv kunt installeren  - ik vind die toch niet terug in mijn TV playstore

Je hebt ook nog VRT Max, Vtm Go, en TV Vlaanderen

Zorg best voor een bekabelde ethernet bij je TV

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
Gregory
Wijze
Wijze

@Jurgen9145 

Als ik nu een aansluiting vraag voor alleen internet thuis. Wordt zo een versterker dan geplaatst door de technieker?

Denk van wel, want die heeft 5 uitgangen waarvan er 3 versterkt worden

  1. 4 db - CM of Cable Modem - dus de modem
  2. 4 db  - TV
  3. 4 db - TV
  4. 0 db - TV
  5. 0 db - TV

 

En ook de modem voor wifi

Op de CM uitgang wordt de modem aangesloten.  Die heeft ook een router met 4 LAN uitgangen en een wifi (eigen netwerk + guest)

je kunt de modem ook in b ridge mode zetten en je eigen router eraan hangen - dan werkt de wifi van de Orange modem natuurlijk niet meer

Je hebt een internet home (alleen internet) voor 42 EUR /maamd Home Internet | Orange België

Als je er een mobiel abonnement bijneemt kost internet 36 EUR/maand Configureer je Love pack | Orange België  Verder is er tot 08/12/2022 een korting van 18 EUR gedurende 3 maand en gratis  opstartkosten .  Je moet daarvoor wel online bestellen ( niet naar een winkel gaan)

TV: Tv-aanbod: details en overzicht | Orange België

17 EUR /maand - met decoder - en coax voor direct kijken - opnames via internet

8.5 EUR/maand - geen decoder, geen coax, alles via internet - je hebt wel een chromecast nodig - weet niet of je die op een smart tv kunt installeren  - ik vind die toch niet terug in mijn TV playstore

Je hebt ook nog VRT Max, Vtm Go, en TV Vlaanderen

Zorg best voor een bekabelde ethernet bij je TV

 

 

Leden met de meeste pluimen