annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Poort openen Siligence Modem

Topic gestart op: 17-03-20 11h54

Antwoorden: 6 antwoorden

Ten_einde_raad
Aspirant verkenner

Poort openen Siligence Modem

Hallo iedereen,

Sinds mijn overstap van Telenet naar Orange probeer ik om een poort van mijn modem tre openen om mijn smarthome systeem van buitenaf te kunnen bedienen.

Zoals het hoort heb ik het deze poort zelf geopend via de instellingen van mijn modem maar deze blijft echter gesloten.

Na verschillende contacten met de klantendienst kreeg ik gisteren doodleuk het antwoord dat Orange mij hiermee niet kan en mag helpen omwille van intern opgelegde regels hieromtrent.

Op het einde van het gesprek kwam het erop neer dat ik maar beter naar een andere provider kon overstappen.

Ik weet uit ervaring dat dit bij Telenet en Proximus probleemloos lukt om een poort te openen.

Ik heb ook al enkele hulplijnen geraadpleegd die meer verstand van IT hebben als ikzelf en alle instellingen blijken correct te zijn gebeurd.

Toch blijft de poort gesloten.

Kortom jullie zijn mijn laatste hoop om dit op te lossen en te vermijden dat ik (opnieuw) van provider moet veranderen.

Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen?

Labels (2)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo iedereen,

Sinds mijn overstap van Telenet naar Orange probeer ik om een poort van mijn modem tre openen om mijn smarthome systeem van buitenaf te kunnen bedienen.

Zoals het hoort heb ik het deze poort zelf geopend via de instellingen van mijn modem maar deze blijft echter gesloten.

Na verschillende contacten met de klantendienst kreeg ik gisteren doodleuk het antwoord dat Orange mij hiermee niet kan en mag helpen omwille van intern opgelegde regels hieromtrent.

Op het einde van het gesprek kwam het erop neer dat ik maar beter naar een andere provider kon overstappen.

Ik weet uit ervaring dat dit bij Telenet en Proximus probleemloos lukt om een poort te openen.

Ik heb ook al enkele hulplijnen geraadpleegd die meer verstand van IT hebben als ikzelf en alle instellingen blijken correct te zijn gebeurd.

Toch blijft de poort gesloten.

Kortom jullie zijn mijn laatste hoop om dit op te lossen en te vermijden dat ik (opnieuw) van provider moet veranderen.

Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen?

Ugh @Ten_einde_raad,

Je kan via de admin console van je modem, poorten openen. Pas op, Orange geeft geen support hiervoor omdat je aan de basisinstellingen van je modem komt. Test aankoop heeft niets mee te maken met het feit dat het opgelost werd.

Neem zeker een kijkje hier om de stappen te volgen

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
clemens
Aspirant verkenner

Poorten openen werkt gewoon op de Siligence modem, tenminste hier werkt het zonder problemen (trouwens raad ik eerder aan enkel een VPN te forwarden met een protocol zoals OpenVPN wat sterk gecontroleerd wordt op veiligheidsproblemen).

 

Er is 1 ding waarop ik moest letten:

Firewall protection level moet op off staan bij Firewall...als je deze aan laat dan werkte het bij mij niet. Zo was het toch een paar maanden geleden, heb nu nog eens geprobeerd, nu stoort die instelling niet, geen idee waarom het nu anders is. Maar probeer het eventueel eens.
 
Cdt24801
Wijze
Wijze

@clemens 

Thx voor de info, deze kan nuttig zijn voor andere Tribers die een probleempje hebben op dat gebied 😉

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


GB
Ervaren verkenner

Hallo

Ik heb net hetzelfde probleem gehad met orange, zie volgende tread :

https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Portforwarding-Compal-modem/m-p/16007#M140

 

Ik ben ver moeten gaan om Orange wakker te schudden.
Ik heb verschillende malen Orange in gebreken gesteld, ik heb zelfs de facturen voor het internet een tijd niet meer betaald (omdat dit volgens mij niet naar behoren werkte, wegens het portforwarding).

Uiteindelijk ben ik naar test-aankoop gestapt, zie volgende tread :

https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00629515-82

 

Toen ik op deze forum gepost had, dat ik naar test-aankoop gestapt was, was het probleem snel opgelost.

Ik heb geen flauw idee hoe het opgelost is geraakt, ik vermoed iemand achter de schermen rap iets geactiveerd.

Tot op heden werkt de portforwarding nog.


Volgens mij kent er bij Orange maar een beperkt aantal mensen iets van IT af.
De medewerkers bij callcenters die je aan de lijn krijgt, zijn mensen die een regeltje aflezen en op volgende klikken.
Eigenlijk geen meerwaarde voor diepgaande vragen.

Ik hoop dat iemand van Orange dit leest en uw probleem oplost. Want het gaat wel met wat moeite van Orange.

 

Grtz,

 

GB

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen