annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Powerline telenet/orange

Topic gestart op: 16-06-18 14h04

Antwoorden: 19 antwoorden

Movieman
Aspirant genezer

Powerline telenet/orange

OPGELOST

Volgende week donderdag komt men de aansluiting doen van internet en tv nu heb ik de laatste versie van de telenet powerlines zijn die compatibel met orange  ? Weet er ook soms iemand of de techniekers een tweede decoder kunnen aansluiten vergeten te vragen bij de aanvraag en ik geraak niet binnen bij de klantendienst internet en tv. Mijn smartphonenr. wordt volgende ook overgezet is vermoedelijk ook de oorzaak dat ik niet op die dienst geraak via het nummer via de vaste lijn.

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

Movieman,

Uw powerlines gaan compatibel zijn met uw orange aansluiting daar geen probleem voor. Wel even uw handleiding raadplegen voor ze opnieuw in te stellen op het nieuwe netwerk van Orange. Met instellen bedoel ik dat ze opgenomen worden op uw internet aansluiting . Betreft uw decoder zou u best eens ff vragen aan de technieker. Normaal wordt dit al gereregeld online bij uw bestelling of in de winkel , dit ook ivm de huur die er voor betaald dat dit geregistreerd staat. Aangezien uw gsm nummer wordt overgedragen naar orange heeft u dus nog bereik bij uw oude provider. Dat houd in dat u niet met het nummer 5000 kan bellen maar u kan wel bellen met het nummer : 02 745 95 00 met elke provider . U kan dus eventueel met dat nummer bellen voor extra info over uw tweede decoder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

Ik heb ook jaren voor Telenet en proximus gewerkt op de klantendienst. Het zou inderdaad handig zijn dat je ergens op de IVR je nummer wat je moet ingegeven herkend zou worden zodat je via de routering weer verder kan gaan dan enkel de dienst facturatie. Ik weet van de medewerkers dat zij geen verkoop doen aan de telefoon , daar waar ik het ergens wel fijn vind dat ze het niet doen maar anderzijds een extra decoder inboeken is geen verkoop wanneer daar de klant om vraagt. Mocht je wel klant zijn dus gekend staan met je nummer kom je wel verder en kan je altijd een extra decoder aanvragen. In de winkel gaan ze je zeker moeten en kunnen helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
WhatElseEls
Aspirant verkenner

Ik ben vorig jaar overgestapt van Telenet naar Orange en heb een jaar lang zonder problemen de Wifi Powerline pg-9072lg-tn gebruikt.

De "verlengde wifi" had de oude naam van ons wifi-netwerk behouden, dus we konden altijd makkelijk zien met welke wifi we verbonden waren.

Wellicht door een update op onze iPhones stond er bij de "verlengde wifi" plots "zwakke beveiliging". Na wat zoeken heb ik nu de Wifi Powerline gereset.

De lichtjes op het apparaat zijn groen. Die op het apparaat verderop lichten op zoals het hoort. Mijn laptop is nu met een kabel verbonden met dit verlengde netwerk, dus dat bewijst dat het "verlengde netwerk" wel degelijk werkt. Vreemd is wel dat ik, als ik naar de naam van het netwerk ga kijken, de oude naam verschijnt.

Probleem is dat ik met een mobiel apparaat nu géén verbinding kan maken met de "versterkte wifi". De oude naam staat niet meer tussen mogelijke wifi-netwerken en de Orange-wifi is hier zo zwak dat ik daaruit afleid dat de Wifi Powerline niet bereikbaar is met wifi... Maar de led-lampjes op het apparaat zien wel groen?!?!

Iemand die kan helpen? Ik heb pubers in huis die online les hebben morgen - ben lichtjes wanhopig 😉

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Hetgeen ik in 2019 geschreven heb is niet meer van toepassing. De powerlines van TN kun je niet meer zelf instellen. Ze zijn niet meer rechtstreeks benaderbaar om in te loggen.

Door die reset ben je de settings kwijt en je kan er niks aan doen.

De reden is dat die powerlines uit zichzelf contact gaan zoeken met TN om hun settings bij te werken. Vermist je niet niet meer op een TN netwerk zit gaat dat dus niet lukken.

De enige mogelijkheid die er eventueel nog rest is de powerlines eens aansluiten bij een vriend of familie die nog TN hebben. Via hun netwerk (mijn telenet) de powerlines benaderen en de settings naar uw goesting zetten. Dan de powerlines terug meenemen naar uw eigen netwerk.

Niet gegarandeerd dat deze truc nog werkt, maar het is de enige mogelijkheid. Indien niks, trachten te verpatsen aan een TN klant.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

@WhatElseEls 

Die zwakken beveiliging is niet er hoor

(1) heb je deze stap gedaan om de powerlines te synchroniseren ? Powerline installeren (telenet.be)

(2) Op de powerline moet ergens een etiket zijn met de wifi naam (SSID) en het paswoord

Wifi SSID en password kunnen veranderd worden - maar hoe weet ik niet

Zie ook hier Opgelost: Powergrid 9072LG-TN powerlines van Telenet compati... - Tribe (orange.be)

 

Heb dit ook gevonden Handleiding Telenet PG-9073-TN (pagina 1 van 2) (Français, Nederlands) (gebruikershandleiding.com)

 

 

Misschien vind je hier iets  PG-9172_User_Manual.pdf (comtrend.com)

 

0 pluimen
Marceltheman
Aspirant verkenner

Mij lukt het niet om powerline adapters van Telenet onder Orange te gebruiken. Ik heb wel verbinding via lan maar niet draadloos. Graag wat hulp. Bedankt

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen