annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem internet /op en af hele tijd / INCIDENT aan de gang/ postcodereeks 2000,8000,9000

Topic gestart op: 14-02-19 09h30

Antwoorden: 7 antwoorden

Goudappeltje
Aspirant verkenner

Probleem internet /op en af hele tijd / INCIDENT aan de gang/ postcodereeks 2000,8000,9000

OPGELOST

Hallo allemaal,

Regio Heist-op-den-Berg; ik ervaar al 2 dagen dat het internet op en af gaat. Wifi, vast internet, verschillende toestellen, ook Playstation.

Gebeld naar 5000. Daar zei men mij dat er een incident aan de gang was en dat het aan het netwerk van Telenet lag.  Er is niets aan te doen zei men mij buiten wachten. De techniekers zouden eraan bezig zijn. Ik zou een SMS ontvangen als het incident opgelost zou zijn, maar daar hoop ik eerlijk gezegd niet op. 

Zijn er nog andere klanten die dezelfde problemen ervaren, eventueel in de gemelde postcodes (2000-reeks, 8000-reeks, 9000-reeks)? 

Op Twitter krijg ik geen antwoorden op mijn vragen meer.

Wat ik wel erg op prijs zou stellen, is dat Orange op ENIGE MANIER informatie op hun website zou kunnen zetten, zoals een statuspagina over dit incident, vooral als dit al enkele dagen duurt.

Dit zou voor hen ook veel telefoontjes besparen, en ook het gevoel geven dat ze hun klanten niet in de steek laten ogenschijnlijk. Want op deze manier krijgen klanten nergens info buiten zelf er achter te gaan zoeken via tel 5000, en creëert dit negativisme over de klantenservice.

Cheers,

Goudappeltje

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Rob_Gielen
Ervaren verkenner

Ik heb niet de indruk dat er bij ons internet problemen zijn (postcode 2470). Ik gebruik geen dns servers van orange. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Jeroewn
Leidende verkenner

Ik kan bevestigen dat wij sinds vorige week zaterdag last hebben van korte onderbrekingen, ook kennissen en familie van mij in de postcodes 99xx hebben last van hetzelfde fenomeen. De lampjes op de modem blijven branden maar we hebben last van onderbrekingen van +-1 minuut.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Goudappeltje het zou perfect kunnen zijn dat er onderhoudswerken gebeuren vanuit telent. Maar als dit gebeurd dan krijgen de betrokken klanten ook netjes een sms dat er werken aan komen , tenminste dit is mijn ervaring , netjes op de hoogte gebracht worden. Nu kan het natuurlijk ook zijn dat er werken zijn door telenet door bepaalde storingen. Dus u zegt er zijn internet uitvallen en als telenet dat gemerkt heeft of orange geeft dat door dan zal telenet de stroring komen op lossen. Over deze werken kan geen enkele klant van op de hoogte gebracht gaan worden want dat zijn werken die meestal ter plaatse direct gedaan worden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Goudappeltje
Aspirant verkenner

@patrick2 Wat ik zeg is een statuspagina met exact dezelfde informatie zoals ze elke 5000-helpdesk agent mij verkondigde; bijvoorbeeld zoals exact wat ik opgegeven heb als onderwerp van mijn initiële post, met een woordje uitleg. Dat is perfect mogelijk, en iedere klant is zo op de hoogte dat er een probleem aan de gang is, en als hij deze informatie ten minste al gemakkelijk aangereikt zou kunnen krijgen via de Orange-site, dan is dit al erg klantvriendelijk.

Bij elke major outage zullen er wel technici opgetrommeld worden die werken hetzij ter plaatse moeten uitvoeren, hetzij via remote, naargelang de aard van het probleem. Daar beseffen veel mensen reeds.

Wat ik hier aanreik als suggestie is perfect mogelijk. Je kunt dit ook simpelweg via Twitter doen, maar dat wordt ook niet gedaan. Niets houdt Orange tegen om dit niet te doen, buiten tijd, geld, en inzet. Communicatie is key !

 

Leden met de meeste pluimen