Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-01-24 12h47
Antwoorden: 6 antwoorden
Beste,
Vorig jaar ben ik verhuisd naar een woning waar de vorige bewoner een klant van Proximus was. Tijdens de verhuis is er een technieker van Orange langs geweest om onze modem en internet aan te sluiten. Tijdens dat de technieker aanwezig was heeft hij ook de internetpoort die in de living uit de muur komt (zie foto) getest, maar deze werkte niet. Dit kwam volgens de technieker omdat het internet van Proximus via een andere kabel binnenkomt, en dat de techniekers van Proximus tijdens de installatie deze poort dus hadden 'omgevormd'. In de berging hangt er ook nog steeds een bakje van Proximus waar het internet vroeger door kwam en waar de modem van Proximus mee was verbonden (zie foto).
De technieker is ook buitenshuis bij de aftakkabel gaan kijken of hij daar het probleem kon oplossen maar dit is niet gelukt. Al onze toestellen zijn momenteel via WiFi verbonden met het internet, maar graag zouden we onze tv en andere toestellen via de ethernetkabel kunnen verbinden, aangezien het internetsignaal via deze weg beduidend beter is.
Als we momenteel onze toestellen via de kabel met het internet willen verbinden kunnen we dit enkel door een zeer lange kabel van onze modem in de berging door de gang en living te leggen tot aan het toestel. Dit is uiteraard zeer vervelend dat er een lange kabel op de grond ligt doorheen de woning, terwijl we ook de internetpoort zouden kunnen gebruiken in de living moest deze werken.
Ik heb al contact opgenomen met Proximus maar zij willen niet helpen en willen geen technieker sturen omdat we geen klant zijn bij Proximus. Ze vertelden me ook dat Orange dit blijkbaar zelf zou kunnen oplossen. De technieker die bij de verhuis het internet heeft geïnstalleerd vertelde dan weer dat Orange dit probleem ook niet kan oplossen omdat de fout bij Proximus zou liggen.
Wie dit nu uiteindelijk gaat oplossen maakt voor mij niet uit, maar ik had wel graag een oplossing gehad want dit probleem sleept al bijna een jaar aan.
Mvg,
Dylan Sporleder
Ethernet/internet komt via de gewone (koper) telefoonkabel waar er een splitter opzit. Dus je ethernet poort in de living is eigenlijk een telefoon aansluiting
Enige wat je kan doen is die telefoonkabel vervangen door een ethernet kabel - liefst minimum cat 6 en in de plaats dan een ethernet (RJ45) aansluitbakje te plaatsen. Daar kun je dan een switch (5 port of 8 port) op zetten zodat je verschillende kabels kan aansluiten (4 of 7)
Zou een electricien vragen om dit te doen - is gewoon een kabel trekken in de plaats waar nu de telefoonkabel zit
Kan begrijpen dat noch Proximus, noch Orange dit wil doen. Dat is de verantwoordelijkheid van de klant.
Een andere mogelijkheid is ethernet over de coax kabel laten gaan met Moca Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Success
Als je zelf wat wil knutselen
(1) Ethernet bekabeling Get Your Home Network Wired: 5 Easy Steps | Dong Knows Tech
(2) Moca MoCA 2.5: Solid Network Cable Alternative | Dong Knows Tech