annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Siligence TCG300 traag & warm & oud(?)

Topic gestart op: 07-01-25 11h56

Antwoorden: 8 antwoorden

00
Ervaren verkenner

Siligence TCG300 traag & warm & oud(?)

Sinds gisteren overgeschakeld van Telenet naar Orange. Bij Telenet had ik 1Gbps, bij Orange heb ik 500Mbps afgenomen.

Ik heb zoals gezegd een Siligence TCG300, en het lijkt alsof dit een oud model is. Wi-Fi 5 maar ik haal ook maar 260Mbps ipv 500Mbps. Wel een goede verwarming, maar daar maak ik me niet druk om.

Ter vergelijking, als ik op de zetel zat met Telenet op m'n telefoon (10m van het modem) dan kom ik alsnog op 800-850Mbps. Als ik naast de Siligence TCG300 ga staan met m'n telefoon (50cm) dan kom ik niet verder dan zo'n 260Mbps.

Het rapport van de technieker bevat ook een speedtest met een soortgelijke snelheid.

Is dit een oud modem? Kan ik vragen om een nieuwere?

Ik vraag/stel mijn probleem hier even gegeven dat mijn ervaring met de klantenservice was dat het lang duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt en ze niet altijd even deskundig lijken te zijn.

Dank!

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Gregory
Wijze
Wijze

Die 500 Mbps optie is (veel) later dan de modem gekomen.  en met de kabel heb je die toch

Bij mij zijn enkel de telefoons en soundbar met wifi verbonden.

TV, decoder, mesh access points, computers allen via kabel

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@00 Uch zeg je.

Heb je het bericht van @Gregory niet gelezen en of geprobeerd?

Je typt lange berichten maar zo kan je niemand helpen!

Tag2023.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
00
Ervaren verkenner

Als je m’n bericht gelezen had dan kon je zien dat ik de kabel al had gebruikt. En uiteraard zit ik op 5Ghz.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je moet je snelheid eens via de kabel proberen

Verder via wifi moet je zorgen dat je op de 5 GHz band van de modem zit en niet op de 2.4 GHz. (in de configuratie van de modem kun je de 2.4 GHz en de 5 GHz SSID (netwerk naam) splitsen om twee afzonderlijk te  hebben)

wat de omruiling van de modem betreft (naar een Livebox cable) kun je het altijd even vragen.  Bellen, niet ophangen en wachten.  Ondertussen doe je wat anders

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen