Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-01-25 11h56
Antwoorden: 8 antwoorden
Sinds gisteren overgeschakeld van Telenet naar Orange. Bij Telenet had ik 1Gbps, bij Orange heb ik 500Mbps afgenomen.
Ik heb zoals gezegd een Siligence TCG300, en het lijkt alsof dit een oud model is. Wi-Fi 5 maar ik haal ook maar 260Mbps ipv 500Mbps. Wel een goede verwarming, maar daar maak ik me niet druk om.
Ter vergelijking, als ik op de zetel zat met Telenet op m'n telefoon (10m van het modem) dan kom ik alsnog op 800-850Mbps. Als ik naast de Siligence TCG300 ga staan met m'n telefoon (50cm) dan kom ik niet verder dan zo'n 260Mbps.
Het rapport van de technieker bevat ook een speedtest met een soortgelijke snelheid.
Is dit een oud modem? Kan ik vragen om een nieuwere?
Ik vraag/stel mijn probleem hier even gegeven dat mijn ervaring met de klantenservice was dat het lang duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt en ze niet altijd even deskundig lijken te zijn.
Dank!
2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was vermoeiend. Medewerker beweerde eerst dat ik geen internet van Orange had en draaide pas bij toen hij op afstand live kon meekijken.
Leek mijn issue niet te begrijpen, heb gezegd dat ik via de kabel wel 500Mbps haal maar als ik naast de modem sta met m’n mobiel niet verder kom dan 260Mbps.
Wilde een technieker sturen maar als het niet aan de techniek lag zou het me 59 euro kosten. Heb hem gezegd dat alles correct was geïnstalleerd en hem ook op het interventierapport gewezen waar de technieker ook niet verder kwam dan 263Mbps en waarin ook netjes een foto staat van -2.3 pass maar daar leek hij geen kennis van te hebben.
Tweede gesprek met een andere medewerker. Eerst de afspraak geannuleerd.
Omruilen kan niet, tenzij ik 49 euro betaal + 59 euro installatiekosten. Laatste viel wel weg als ik het zelf zou doen.
Dus dan maar gevraagd om het 1Gbps abonnement, daar zit de Livebox ‘gratis’ bij.
En nu weer in de wacht. En, ik heb volgens het ene programma wel internet van Orange maar volgens het andere programma niet.
Dus kon hij niet anders dan me door te verbinden met de sales afdeling.
En daar wacht ik nog op terwijl ik dit typ. Wordt vervolgd.
Zat stiekem nog bij Telenet te kijken maar een One met 250Mbps is me te traag en zit ik misschien weer met een **bleep** modem.
En een OneUp met onbeperkt gsm abonnement komt op 98 euro nog wat. Dus dat gaan we ook niet doen.
Dus ofwel die 1Gbps van Orange, ofwel een eigen modem aanschaffen of dat oude ding in bridge zetten en een eigen router eraan hangen.
Ugh. Maar zoals gezegd, wordt vervolgd.
>Dus dan maar gevraagd om het 1Gbps abonnement, daar zit de Livebox ‘gratis’ bij.
Ja, omdat de Siligence geen 1 Gb aankan
De snelheid die je nu haalt via wifi 5 is correct WiFi 5 vs WiFi 6: What’s the Difference? - Race Communications
Kunt altijd je eigen mesh aanschaffen en die in access point mode zetten.
Well bijzonder dat ze dan een 500Mbps abonnement aanbieden en er een modem bij installeren die die snelheid niet eens kan halen zonder kabel. Dank voor je reactie!
En verder, waarom heb je eigenlijk een wifi snelheid van meer dan 200 Mbps nodig ?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
6 | |
3 | |
2 | |
1 | |
1 |