annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Siligence : static ip settings kunnen niet gesaved worden

Topic gestart op: 07-06-19 23h25

Antwoorden: 3 antwoorden

bnootens
Aspirant verkenner

Siligence : static ip settings kunnen niet gesaved worden

OPGELOST

Dag,

ik wil mijn nas en camera graag een static ip geven omdat ik de admin UI's van beide toestellen dan beter kan bereiken. Mijn siligence modem wil deze static ip adressen niet opslaan.

In Your modem>Your local network klik ik onder 'Assign a fixed IP address' op het + teken, vul mac en ip (192.168.0.18) in en druk dan onderaan de pagina op 'apply', de pagina refreshed dan en de net ingevulde gegevens zijn weg.

Op een mac, chrome, wifi netwerken staan af want ik heb een paar tp-link decos staan, dhcp range is ook gewijzigd om de static adressen uit de range te houden

Screen Shot 2019-06-07 at 23.22.20.png

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

Hoi @bnootens, De reden is dat je op de + hebt geklikt terwijl er reeds lege velden aanwezig waren. Gewoon de reeds bestaande lege velden invullen en op Apply klikken. Dit zou het moeten in orde brengen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
bnootens
Aspirant verkenner

@TomN bedankt voor de feedback, saven lukt ook niet zonder dat er lege velden waren, mijn screenshot was wat ongelukkige gekozen, bij het proberen saven was alles ingevuld.

Ik heb nu wel kunnnen saven nadat ik het dhcp address pool start ip weer op 2 heb gezet (zo stond het voor ik static ip wou toe voegen) door het op 2 te zetten zaten de static ip's die ik wou toevoegen (192.168.0.16-17) weer in de range en konden ze gesaved worden. Alles werkt nu weer en mijn 2 toestellen hebben een fixed ip !

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

@bnootens geen probleem en fijn te horen dat het nu werkt. Ik snap nu wat er fout was. De naam vast IP is daar wat ongelukkig gekozen - dit is namelijk een "vaste dhcp toewijzing" eigenlijk en heeft dus DHCP nodig om te kunnen werken 🙂

Een echt vast IP stel je op de computer of het toestel zelf in en dan is het inderdaad best een te nemen die niet in de DHCP reeks staat (of je DHCP reeks aan te passen).

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi @bnootens, De reden is dat je op de + hebt geklikt terwijl er reeds lege velden aanwezig waren. Gewoon de reeds bestaande lege velden invullen en op Apply klikken. Dit zou het moeten in orde brengen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen