annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte verbinding thuis

Topic gestart op: 12-12-19 21h47

Antwoorden: 15 antwoorden

Yasin
Gewaardeerd verkenner

Slechte verbinding thuis

Ik ben onlangs lidgeworden bij orange en heb al verschillende problemen gehad. Ik heb de klantendienst aan de lijn gehad omdat mijn bereik thuis van de WiFi zelf heel slecht was, en deze zei dat ik een storing had maar dat deze nu goed is gekomen. Ik heb mijn PlayStation dan via een netwerkkabel verbonden met de WiFi-box maar , helaas heb ik nog steeds 3.2 Mbps verbindingssnelheid download en 442.4 kbps upload. Wat kan ik hier aan doen? 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Yasin  u heeft zo ie zo de eerste twee weken recht op een gratis technieker terug als de installatie niet werkt. Doe hier uw beroep op om het in orde te maken. Wij geven u nu de tips die u kan doen en u heeft praktisch al onze tips al opgevolgd. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Yasin  belangrijk is te weten die wifi box is dat de modem waar u over spreekt ? 

Houd er ook rekening mee dat internetsnelheid ook maar theoretisch is en niet permanent. Als ze zeggen 100 Mbps is niet gezegd dat u ook 100 Mbps heeft . Ook met wifi zijn er verschillende factoren waar u rekening mee moet houden. Uw modem , dat zwart kaske wat u gekregen heeft moet zo ie zo al vrij staan , niet in een kast of niet achter een kast. Wifi moet een vrij signaal hebben om zijn signaal ook kwijt te kunnen. Nu bent u verbonden met een kabel maar heeft u al eens geprobeerd met een andere kabel ? Het probleem kan hem in de kabel zitten , een knik die u niet ziet , of een slechte connector op het einde van de kabel. Advies is nu om het zeker met een andere kabel eens te proberen , eventueel deze kabel ook eens aan de pc te testen en een speedtest te doen en zie welke snelheid u haalt. Ook kan u de kabel eens her steken van poort in de modem om te zien dat er geen defect aan dat poortje is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Yasin
Gewaardeerd verkenner

Hallo @patrick2 

ik dacht ook dat deze het fout was en heb dus een nieuwe netwerkkabel gekocht, maar helaas nog steeds zeer slechte verbinding. De modem staat inderdaad vrij dus dat kan het probleem niet zijn. Heb ook al eens geprobeerd met WiFi versterkers maar nog steeds geen goed teken. Niet enkel op mijn PlayStation maar op de tv en gsm is het ook zeer slecht en valt het meestal gewoon uit. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Yasin  dan zou ik eens willen aanraden om in te loggen op de modem zelf. De login gegevens staan op de sticker op de modem zelf. Daar kan u dan de wifi kanalen eens aanpassen naar kanaal 1 of 6 of 11. Dit zijn de drie gang bare kanalen om te gebruiken. Betreft de te trage snelheid met de kabel , neem eens terug contact op met de klantendienst. Laat deze buiten eens een meting doen om te zien of alles correct is. Welke provider had u hiervoor?  Telenet ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Yasin
Gewaardeerd verkenner

@patrick2  Hiervoor had ik Proximus. Daar ging het perfect op de PlayStation maar was de WiFi thuis voor ook mijn gsm enz.. te slecht. Ik ga nu eens proberen om in te loggen op de modem zelf zoals u zei

Leden met de meeste pluimen