Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Rekruut scout

Slechte wifi Orange

Vorige week schakelde ik over van telenet naar orange. Dit vooral om onbeperkt internet te kunnen hebben omdat ik een kijker ben van netflix. 

De eerste avond bekeek ik een aflevering in een 7-tal keren. Mijn internet viel voortdurend uit. Na contactnamen met de klantendienst gaven ze me een ander wifi netwerk. 

Ook via dit netwerk was de verbinding nog altijd even slecht. Zowel werken via mijn laptop als kijken naar netflix is een ramp.

Na een 2de contactname met de klantendienst kreeg ik het antwoord dat ze niets meer voor me konden doen. Ik kreeg een ongeloofwaardige uitleg en kreeg het advies om met de vaste kabel te werken.

Ik kocht dus een internetkabel van 50 meter en boorde gaten in mijn huis om nu vast te stellen dat de verbinding via vaste kabel nog altijd even slecht is. 

Bij de snelheidstest haal ik amper 11mbp.

Iemand die me wel goeie raad kan geven?

Labels (2)
0 pluimen
27 ANTWOORDEN 27
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Re: Netwerk Orange

Hey @heik

Dat klinkt niet normaal.

Heb je al eens getest rechtstreeks aan de modem?

Hoe is de setup bij jou (is alles rechtstreeks op de modem aangesloten, of gebruik je nog andere apparatuur zoals powerline/accesspoint/switch)?

Indien je rechtstreeks aan de modem hetzelfde ondervindt, neem zeker terug contact op met de helpdesk en vermeld zeker dat je rechtstreeks aan de modem hebt getest met een netwerkkabel.  Indien je een ticketnummer ontving bij je vorig contact, dit ook zeker doorgeven bij nieuw contact.

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

Highlighted
Ervaren verkenner

Overstappen naar Telenet, lijkt me logisch, het systeem van orange zijn de kruimeltjes van het brood van Telenet, orange gebruikt immers hun infrastructuur, maar ik vermoed de rommel die Telenet zelf al lang zelf niet meer gebruikt,

afdankertjes dus. 

Grts

Highlighted
Veteraan verkenner

Wij thuis hebben soms ook problemen met de wifi. 
bv in mijn kamer boven gaat het internet super traag als ik Netflix wil kijken. Beneden is het wel beter. Maar ik denk dat bij ons het probleem is, is dat het orange 'bakje' (zo zal ik het maar noemen) in een kotje hangt en ik denk daardoor slechtere verbinding heeft naar boven toe.. ik heb dit opgelost door een powerline adapter te gebruiken. Sindsdien werkt mijn powerline wifi netwerk heel goed. 

Highlighted
Leidende sjamaan

@Mina_1 

Fijn om te lezen dat je zelf een oplossing gevonden hebt die een goed resultaat heeft opgeleverd Smiley Erg vrolijk

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Grote Wijze
Grote Wijze

@Jules257  schreef:

Overstappen naar Telenet, lijkt me logisch, het systeem van orange zijn de kruimeltjes van het brood van Telenet, orange gebruikt immers hun infrastructuur, maar ik vermoed de rommel die Telenet zelf al lang zelf niet meer gebruikt,

afdankertjes dus. 

Grts

Ugh @Jules257,

Orange heeft zijn eigen materiaal (modems, decoder) en offertes. We gebruiken inderdaad het netwerk van Telenet en installeren ons material hierop, maar de rest is wel van Orange zelf. Tot nu toe zijn er meer dan 100.000 blije klanten.

Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de technische-stam indien er een probleem met je LOVE-verbinding is. Je kan hen bereiken via de Customer-Service stam of via het Webcare team.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

Gisteren avond werkte alles normaal uitzonderlijk REEDS 3 dagen zonder problemen, momenteel is  de TV decoder weer niet zichtbaar in mijn netwerk, ben ik al meer dan een half uur met nr 5000 aan't bellen, daar sturen ze je van het kastje naar de muur, das een straatje zonder einde, ja je moet op toets 4 drukken zeggen ze dan??? er wordt echter alleen een keuze 1_2 of 3 geboden,????   nou zo hebben ze het mij geleerd krijg je dan echter te horen.

Als ik mijn factuur niet op tijd betaal , wat dan, de dienst van orange werkt momenteel maar 70% voor ons??? lijkt me toch normaal dat men dit eens komt oplossen, eventueel nieuw modem en nieuwe decoder,

RARA  hoe lang gaat dit nog duren 

Highlighted
Leidende sjamaan

@Jules257 

Klopt, probeer gij maar eens 70% van uw factuur te betalen .. Ge zult eens zien hoe rap ze dan zijn ....

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
Highlighted
Veteraan verkenner

Haha danku 😊

heb wat hulp gekregen met het idee van de oplossing. Maar ik heb het zelf juist kunnen installeren haha 😉

Highlighted
Leidende sjamaan

@Mina_1  schreef:

Haha danku 😊

heb wat hulp gekregen met het idee van de oplossing. Maar ik heb het zelf juist kunnen installeren haha 😉

Goed gedaan !!

Zoals Roger altijd zegt: wat je zelf doet, doe je meestal beter !

Tomorrow is another day
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen