annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TPlink Archer C2 v1.1 router als Accesspoint inschakelen

Topic gestart op: 17-04-21 08h41

Antwoorden: 7 antwoorden

Curtje
Aspirant verkenner

TPlink Archer C2 v1.1 router als Accesspoint inschakelen

ik heb één van uw topics gelezen en ingesteld , kan mijn TPlink wel bereiken via Wifi netwerken, maar er is geen internetverbinding. Ik heb de UTP kabel van de Orange router (tcg300) aan de lan poort TP aangesloten en een UTP verbinding van de lanpoort naar mijn PC Desktop verbonden. In het overzicht Orange staat 2 maal Lan verbinding met adres 192.168.0.11 (desktop)en mijn vast ip adres van de Tplink unknow.  192.168.0.2. Orange router 2,4Ghz op kanaal 11 en TP Link op kanaal 6 (1 is te veel gebruikt). Lokaal netwerk Lan Orange is 192.168.0.1 en Range DHCP server is ingesteld op 192.168.0.2 tot 192.168.0.254

Graag wat bijkomende info waarom er geen internetverbinding is vanuit mijn tplink ? Mogelijke oorzaak....

Wat als je deze op 5 Mhz kanaal zet? Welke vaste kanalen dien je dan best te gebruiken...

Alvast dank voor jullie reakties

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Curtje 

Niet "proberen" met de WAN ingang van de eigen router in AP modus, gewoon doen !!

Geloof me, een router die je als AP wil gebruiken moet je verbinden met de hoofdrouter via zijn WAN poort.

Wanneer je de UTP komende van de Orange router in een LAN poort van de eigen router steekt ga je enkel de ingebouwde switch van die eigen router gebruiken. Uw eigen WiFi zal dus niet verbonden worden met de Orange router. Uw eigen router zal dus in dat geval enkel als switch dienen, niet als AP. Vandaar dat je (op de WIFi) geen internet krijgt, want dat is niet opgenomen in het systeem. Via de drie overige LAN poorten wel, want de switch van de router werkt dus. Vandaar dat uw bekabelde PC wel werkt.

Dat zou je trouwens merken wanneer je uw eigen router geen vast IP geeft. Hij zal geen IP adres van de Orange router krijgen want hij heeft er geen connectie mee.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Curtje 

Je hoeft me niet te geloven,  je bent een vrij mens, maar ik zeg u: die UTP komende van de Orange router moet in de WAN poort van uw eigen router. Dat je hem nu als router of als AP gebruikt maakt niet uit.

Het enige verschil is dat, indien je hem ook als router gebruikt, je een andere range (derde positie van het IP adres) voor zichzelf en zijn DHCP moet gebruiken dan die van de Orange router om geen conflicten te hebben.

Wanneer je hem als AP gebruikt hoef je dat niet te doen want je zet zijn DHCP en NAT af ( je kan hem wel een fix adres uit de range van de Orange router geven, dat kan geen kwaad). Sommige routers hebben daar zelfs een eigen instelling voor, de "AP mode", dan hoef je zelf verder niks meer aan te passen.

Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, kijk hieronder maar eens naar een screenshot uit de settings van mijn eigen router (die dus zo een instelling heeft om met één klik er een AP van te maken). Hier zie je toch ook duidelijk dat de UTP komende van de router van de provider op mijn eigen router in de WAN poort toekomt, en niet in één van de vier LAN poorten.

AP modus.JPG

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Curtje  een goedemorgen,

hier zal je op een ander moeten wachten, heb er géén kaas van gegeten.

Je krijgt deze wel al:

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen