Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-06-20 12h24
Antwoorden: 24 antwoorden
Ugh iedereen!
Totem heeft verschillende keren opgemerkt dat de Flybox vragen oproept, hier zijn enkele aanwijzingen over onze 4G-modem.
Mijn verbinding is niet optimaal !
De Flybox is een 4G-modem, je hebt dus een goede dekking nodig om alles op dit niveau te laten werken! Hier zijn een aantal stappen die u kunt nemen om dit soort problemen op te lossen:
1. Controleer of u uw maandelijkse gegevensquotum niet heeft overschreden.
2. Controleer de 4G-dekking bij u thuis.
3. Als de dekking goed is: verplaats je Flybox en breng hem dichter bij je raam.
4. Test uw verbinding door uw pc via ethernetkabel op uw Flybox aan te sluiten. Je zou een snelheid van maximaal 225mbps moeten hebben.
5. Start uw Flybox opnieuw op door deze los te koppelen en weer aan te sluiten.
6. Als het nog steeds niet werkt: verwijder en plaats uw simkaart terug in het apparaat.
7. Neem contact op met de technische dienst of de Webcare-stam voor hulp op afstand en geef hen de resultaten van alle tests die u hebt uitgevoerd.
Mogelijkheden gekoppeld aan uw Flybox
1. U kunt het daadwerkelijk bridgen en de poorten openen, om andere routers en aangesloten apparaten te koppelen op eigen risico! Vanaf het moment dat u de standaardparameters wijzigt, heeft de technische dienst niet meer de mogelijkheid om u optimaal te helpen, een reset kan worden uitgevoerd.
2. Uw Flybox is niet bruikbaar in het buitenland.
3. U kunt een Flybox zonder abonnement bestellen voor € 129, -. Met een Flybox-abonnement kost het je 39 € met 12 maanden commitment.
4. De formules die aan de Flybox zijn gekoppeld, zijn de Flybox-abonnementen van 150 GB voor € 20 / maand en het Flybox-abonnement van 15 GB voor € 15 / maand.
5. Het is niet mogelijk om je te abonneren op een Flybox-abonnement zonder een modem te gebruiken, je Flybox-simkaart gaat niet naar een andere modem. U kunt uw modem echter wel gebruiken met een andere simkaart.
6. U kunt uw Flybox-verbruik regelen via uw klantenruimte of via uw Flybox-beheerconsole.
Welke nuttige tips&tricks hebben jullie ook ivm de Flybox?
Totem waakt over zijn stam!
Totem
installatie van de flybox verliep probleemloos, verbinding met de laptop ook geen enkel probleem, maar......de printer : heb deze manueel verbonden met de wifi van de flybox en deze verbinding is geslaagd, althans de printers (HP en een Brother) hebben de status verbonden. Echter ik kan de printers niet verbinden op de computer (zoeken naar printers), er wordt geen enkele printer getoond om toe te voegen.
Hoe op te lossen ?
heb dit probleem opgelost, heb beide draadloze printer een eigen ip-adres gegeven en geen problemen meer.
Hey @rikkie ,
Heb je hiervoor al contact gehad met HP of Brother?
De printers kan je in principe ook rechtstreeks met USB verbinden. Lukt dat ook niet?
Support voor HP:
https://support.hp.com/be-nl/document/c04739903
Support voor Brother:
https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=pj773euk&faqid=faqp00100045_001
Groetjes,
Mustafa
Voor ik een flybox bestel wou ik weten of smart home appliances ook werken hiermee, met name slimme thermostaat, lampen ... en die dan van buitenaf via de gsm toepassing benaderen.
Kan iemand bevestigen dat dit zonder probleem werkt?
@digitalux Je moet een publiek apn vragen - zie Flybox hoe publiek ip krijgen via welke apn. - Tribe (orange.be)