annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Trage downloadsnelheid

Topic gestart op: 24-10-24 17h37

Antwoorden: 2 antwoorden

NDR
Aspirant verkenner

Trage downloadsnelheid

Zijn er nog die de laatste tijd echt traag internet hebben of meerdere malen per dag zelfs geen internet?
De laatste maanden heb ik vaak dat ik verbonden met wifi, maar ik geen internet heb waardoor mobiel bv continu moet overschakelen op 4G. Zo vaak zelfs dat ik mijn 4G limiet bereik. Als er wel internet is, dan blokkeert deze vaak. Ik deed onlangs speedtest op pc en daar haal ik downloadsnelheden van nog geen 50Mbps (via ethernetkabel !). Zeker om te gamen of te streamen is dit echt wel frustrerend, het internet werd ook duurder begin dit jaar en het excuus was dat dit diende om de diensten te verbeteren. Nou het is bij mij thuis slechter geworden en bovenop nog eens duurder ook... Het laatste halfjaar is het echt problematisch slecht geworden en zijn we het thuis in principe zelfs gewoon. Kan het bijvoorbeeld zijn dat er nieuwe modems voor internet gekomen zijn de laatste tijd en wij nog een "oude" gebruiken? We hebben nog nooit een andere gehad sinds we klant zijn geworden bij Orange ergens 8 jaar geleden.

NDR_0-1729784159262.png

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
rafsch
Ervaren verkenner

modem opnieuw opstarten doet ook soms wonderen (bij mij toch)

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @NDR ,

Het lijkt erop dat het eens tijd zal worden voor een bezoekje van een technieker.

Als je reeds 8 jaar dezelfde modem hebt dan kan het zijn dat deze begint kuren te vertonen zoals wegvallend internet (wifi werkt wel nog maar geen internet) of dergelijke snelheden terwijl je toch rond de 140Mbps zou moeten behalen. 

Persoonlijk heb ik een tijdje geleden een technieker moeten laten komen en er zat storing op de kabel in de straat. Toen werd er een filter geplaatst en alles werkt nu weer tiptop.

Ik zou beginnen noteren wanneer je last hebt van traag internet of geen internet en telkens bellen naar de klantendienst. Vraag bij het afsluiten van het gesprek om het dossiernr of om een dossier op te maken. Telkens als je terug contact neemt vragen om verder te werken in dat bepaald dossiernummer. Na een paar keer (3 of 4 telefoontjes), vragen om een technieker te sturen vermits het gaat over een terugkerend  probleem. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen