Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-02-25 13h40
Antwoorden: 5 antwoorden
Ik ben al lange tijd vast internet gebruiker bij Orange. Ik had steeds een 100bmps verbinding, maar ben dan toen de optie er was overgeschakeld naar de gigabit upgrade.
Ik had in het begin dat ik klant werd vrij veel last van packetloss. Filter op de node op straat ervantussen gehaald door technieker, probleem opgelost.
Uiteindelijk overgestapt naar gigabit internet. Haal vlotjes de 900+mbps, stabiel internet.
Maar nu… om de x-aantal tijd lijk ik plots gelimiteerd te zijn tot 100mbps. Éxact 100mbps. Wanneer ik de Orange modem herstart terug alles oké. Paar dagen/weken nadien, hetzelfde verhaal.
SETUP:
Modem: CGA437AORB, in bridge mode
Router: Ubiquity Amplify Alien Gaming Router
Zowel via eigen router als via Orange modem (in niet-bridge modus) getest op kabel. Snelheid locked op 100bmps.
Ik gebruik poort 4 (deze zou 2,5gbps ondersteunen), maar tijdens rechtstreekse testen op poort 1 getest.
Jullie ideeën?
Excuus, ik had inderdaad niet proper gelezen.
Het advies wat ik je kan meegeven, aangezien je aangeeft dat het constant blijft terugkeren is letterlijk te vragen een case door te zetten naar de achterliggende dienst (met vermelding van wederkerendheid). Er zal geen enkele medewerker zijn die zal weigeren een case op te stellen, en vermoed dat je dan verder zal geraken.
De backoffice binnen Orange heeft een veel beter zicht in de stabiliteit van jouw bekabeling en hardware. En zij zijn ook de mensen die uiteindelijk kunnen besluiten te swappen of een technieker te sturen.
Als je toch tegen een deur blijft lopen. Stuur een mailtje naar de ombudsdienst. Orange reageert dan vrij snel, en komt nagenoeg altijd met een propere oplossing.