annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat doet de DHCP uitschakelen optie op Siligence modems precies?

Topic gestart op: 10-09-18 16h48

Antwoorden: 2 antwoorden

sam_vde
Gewaardeerd verkenner

Wat doet de DHCP uitschakelen optie op Siligence modems precies?

OPGELOST

Zoals je zal vermoeden is de bedoeling de modem in bridge mode te krijgen, en het publiek ip adres op mijn eigen router.

Volgens dit forum moet dat kunnen maar niemand bij Orange noch de installateur wist me meer te vertellen.

We hebben het wel geprobeerd (kudos Orange) maar het resultaat was dat mijn router in het geheel geen IP adres meer ontving.

Iemand dit dit al gedaan heeft en me precies kan vertellen wat er technisch gebeurt als je DHCP uitzet?

En nog iets: als ik dit zelf opnieuw probeer, en het werkt niet, hoe kan ik de settings dan aanpassen (daarvoor is netwerkverbinding nodig)?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@sam_vde

Volgens mijn bescheiden mening is het niet mogelijk om de siligence modem/router in bridge mode te zetten zodat hij louter als modem functioneert.

In theorie, als je het combi-toestel in bridge mode zet, fungeert dit toestel nog enkel als modem en kun je er een gewone router achterhangen. DHCP is enkel het beheren en toekennen van IP adressen in het interne netwerk. En die functie wil je dus door je eigen router laten beheren.

Dat werkt in het netwerk als je daar een tweede router configureert als bridge, dan wordt het een AP. Maar een combi modem/router die als eerste staat, daarvan het routergedeelte uitschakelen om enkel een modem over te houden, dat marcheert dus niet ....

Voor zover ik weet gaat dat bij de Telenet combi's ook niet lukken. Het verschil is wel dat je daar uw combi modem/router kunt omruilen tegen een echte modem-only en dan daar uw eigen router achter hangen. Deze optie kan Orange (nog) niet leveren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@sam_vde

Volgens mijn bescheiden mening is het niet mogelijk om de siligence modem/router in bridge mode te zetten zodat hij louter als modem functioneert.

In theorie, als je het combi-toestel in bridge mode zet, fungeert dit toestel nog enkel als modem en kun je er een gewone router achterhangen. DHCP is enkel het beheren en toekennen van IP adressen in het interne netwerk. En die functie wil je dus door je eigen router laten beheren.

Dat werkt in het netwerk als je daar een tweede router configureert als bridge, dan wordt het een AP. Maar een combi modem/router die als eerste staat, daarvan het routergedeelte uitschakelen om enkel een modem over te houden, dat marcheert dus niet ....

Voor zover ik weet gaat dat bij de Telenet combi's ook niet lukken. Het verschil is wel dat je daar uw combi modem/router kunt omruilen tegen een echte modem-only en dan daar uw eigen router achter hangen. Deze optie kan Orange (nog) niet leveren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
sam_vde
Gewaardeerd verkenner

Nog 1 opmerking (want ik heb nog steeds geen bevestigde oplossing): de oudere kabelmodems van Orange konden het blijkbaar wel. Ik heb forumposts gezien van mensen die hiervoor een andere versie hebben aangevraagd.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen