annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi 1ste verdieping traag

Topic gestart op: 03-09-19 23h23

Antwoorden: 15 antwoorden

Gino123456
Ervaren verkenner

WiFi 1ste verdieping traag

Hoi, 

graag raad, beneden verdieping heb ik goede WiFi. Ga ik naar boven 1ste verdieping heb ik slechte WiFi. Kan zelfs geen speelsters uit voeren zo slecht is het soms werkt het maar lang laden. Ik heb 2.4 en 5.0 van elkaar gescheiden. Ik heb al alle kanalen geprobeerd. Onderstaande apparaten zijn verbonden met mijn 2.4 GHz WiFi.

- 2x Nest camera”s streamen constant beelden naar nest cloud. 

 

 Ik wil graag in iets investeren wat goed is . Wat raden jullie aan een router , powerline adapter of mesh systeem.

 

Labels (3)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Gino123456
Ervaren verkenner

@Cdt24801 @patrick2  

Ik heb me de TP link deco m5 mech gekocht.

welke instellingen kan ik het beste in de Orange modem aanpassen want ik heb begrepen dat je de Orange modem niet in bridg mode kunt zetten ? Ik heb de deco m5 nu op accespoint gezet. Ook zou ik willen weten of het veel zin heeft om naar Telenet over te stappen aangezien ik toch de m5 deco ga gebruiken en niet te Telenet modem. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gino123456 

Wanneer je een AP aansluit moet je helemaal niks wijzigen of aanpassen in uw modem/router van Orange. Daarom dat een echt AP de eenvoudigste en goedkoopste oplossing was ...

Je hebt uw Deco op AP mode geplaatst. Dan hoef je dus ook helemaal niets aan te passen aan de router van Orange. Enkel een UTP kabel trekken van aan de Orange modem/router tot aan de Deco.

Overstappen naar telenet of niet is hier totaal niet relevant. Dat het nu Orange is of Telenet, een modem/router moet er steeds zijn. Een AP op zich is niet voldoende. Het is natuurlijk een andere zaak wanneer je naar Telenet overgaat en daar een modem-only vraagt. In dat geval moet de Deco niet in AP modus maar wel in router modus gezet worden.

Ik vraag me wel af waarom je die keuze gemaakt hebt. In uw situatie was een eenvoudig AP voldoende geweest en veel goedkoper. Maar goed, ieder maakt zijn eigen keuzes en dat dient gerespecteerd te worden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gino123456
Ervaren verkenner

@Cdt24801 

ik heb de m5 genomen omdat ik ook in de tuin WiFi wou😂  dus als ik naar Telenet overstap en een modem only vraag heb meer aan mijn deco systeem ? Ik heb wel aan de router van de deco m5 maar 2utp ingangen zitten want ik heb gehoord dat bij een modem only maar 1 utp ingang werkt die wat naar de router gaat. Dus als ik bij Orange of Telenet ben van snelheid ga ik geen verschil merken met mijn deco m5 ? 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gino123456 

Als je bij Telenet een modem-only vraagt kun je de router mogelijkheden van uw systeem ten volle benutten. Opgelet, bij Orange is er ook een reeks modem/routers die je in bridge mode kan zetten, en dat heeft hetzelfde reslutaat. Je hoeft dus niet noodzakelijkerwijs naar Telenet over te stappen.

Qua snelheid gaat het niet uitmaken, de WiFi van uw systeem is bepalend. (en achterliggend natuurlijk het abonnement dat je neemt).

Dat de model-only van Telent slechts één utp poort heeft is logisch: die moet enkel naar de eigen modem gaan en daar zijn zijn weer verschillende uitgangspoorten voor de aan te sluiten toestellen voorzien.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gino123456
Ervaren verkenner

@Cdt24801 @patrick2 

weet je hoe ik aan zo een modem kan geraken die ik in bridge mode kan zetten ? Ik heb gelezen dan dmz ook kan helpen tegen dubbele nat ?

Ik heb nu 1 utp kabel in Lan1 van de modem naar mijn switch en vandaar een utp kabel naar mijn router. Of moet ik het andersom doen. Utp kabel van lan 1 naar mijn router en Daar de switch aan hangen ? 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen