Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-11-20 08h39
Antwoorden: 21 antwoorden
Bedankt voor alle reacties en mogelijke oplossingen. ik heb gebeld naar de facturatiedienst van Orange met de vraag om de toestellen terug te sturen en te crediteren. ik zal zelf wel voor een wifi oplossing zorgen. ik ben best wel op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn om de wifi in heel het huis te voorzien. ik heb bij de installatie van Orange voor het gemak gekozen en de technieker toen de "mesh" toestellen laten plaatsen. ik merk dat er mensen zijn die die uitleggen dat mesh steeds met 3 toestellen moet werken. kan zeker zijn. Maar Orange noemt dit toestel "Orange Mesh" en levert het standaard met 2 toestellen, mogelijk uit te breiden met meerdere. dus noem ik dat dan ook maar "mesh". ik merk ook op dat er hier reeds meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Ik hoop dat Orange mijn geld terugbetaald en dan is de kous af voor mij. ik ga zelf een wifi oplossing kopen en installeren. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Al kan dat met de huidige snelheid van de Orange technische dienst wel enkele weken duren. 😞
Bruke
@Bruke Ik heb hetzelfde plan. Ik belde gisteren nog met de klantendienst. Na 30 minuten wachten een beginner aan de lijn gekregen, die voor elke vraag een collega moest raadplegen.
Ik vroeg naar het e-mailadres van de klachtendienst, en gaf aan dat ik anders wel een aangetekend schrijven zou sturen. Na navraag bleek er geen e-mailadres te bestaan.
Mijn eerste telefonische klacht werd blijkbaar niet geregistreerd. De 2de dateert van zaterdag 5/12. Blijkbaar is het "normaal" dat je 5 werkdagen op een antwoord van een technieker moet wachten, en is de wachttijd nu uitzonderlijk 6 werkdagen. Dat geeft Orange dus tijd tot 14/12. Vreselijk slechte ondersteuning, en ik vrees dat ik tegen die dag nog steeds niemand gehoord zal hebben.
Ik begreep wel dat de techniekers de "macht" zouden hebben om een terugbetaling in gang te zetten. Als zij het systeem niet aan de praat krijgen, kunnen ze een procedure voor een schadervergoeding starten.
Bij de klantendienst (5000) vang ik in ieder geval telkens bod. De situatie zal dus gedeblokkeerd moeten worden door een tussenkomst van een technieker of door een aangetekend schrijven. Ik houd je op de hoogte.
Mesh is inderdaad minimaal drie toestellen, en dat klopt ook bij de basis Orange mesh: twee satellieten en de router (WiFi basisstation) zelf.
Moesten die toestellen kwalitatief OK zijn zou dit moeten werken. Op voorwaarde dat die drie toestellen alledrie de twee andere binnen hun bereik hebben.
Zoniet zijn het gewoon "edele" repeaters en dat werkt voor geen meter.
Raar, want de wifi van de router zelf schakelen ze uit en mag volgens hun niet opgezet worden in combinatie met hun meshbakjes. Die mesh spullen doen nu dienst als fotokaderkes. 😞
@Bruke schreef:
Raar, want de wifi van de router zelf schakelen ze uit en mag volgens hun niet opgezet worden in combinatie met hun meshbakjes. Die mesh spullen doen nu dienst als fotokaderkes. 😞
OK, ik heb zelf die dingen van Orange niet en ik wist niet dat ze de WiFi van de router zelf uitschakelen. In dat geval is iedereen bij deze gewaarschuwd: een "mesh" systeem met slechts twee elementen is geen mesh maar gewone repeaters en dat werkt dus niet !!