Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-04-19 17h47
Antwoorden: 46 antwoorden
Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.
We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.
Kortom, onze wifi lijkt behekst.
De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.
Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders
De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.
Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.
Iemand toevallig met de ultieme tip?
Zou het niet vooral aan de nieuwe kabel kunnen liggen?
Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.
@eyegraphic schreef:
Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.
Dat weet je snel als je uw modem met de nieuwe kabel even terug op de oude plaats zet ....
Ik zeg dit niet om u bezig te houden, maar wel om de exacte oplossing te weten. Uw ervaringen kunnen van groot nut zijn om anderen met gelijkaardige problemen verder te helpen.
Na een dag de modem verplaatst te hebben bood het probleem zich vanzelf terug aan.
Nu is het zelfs zo dat sommige toestellen gewoon niet verbonden kunnen worden.
Anderen worden dan wel verbonden en kunnen bijvoorbeeld wel printen op de netwerkprinter, maar geraken niet verbonden met het internet.
Na een zoveelste telefoontje met de helpdesk waar ze nog maar eens kanalen en frequenties hebben aangepast heb ik het helemaal gehad.
Volgens deze technieker heb ik slecht signaal gemiddeld -80dB op 5Ghz en -60 op 2,4Ghz
Daarnaast heb ik te veel toestellen geconnecteerd via wifi om goed te zijn (soms tot 10).
Morgen installeer ik een mesh systeem en schakel ik de wifi van de modem volledig uit.
Aangezien ik naar alle kamers en ruimtes ethernetkabels heb lopen zou dit dus de oplossing moeten zijn.
Groeten,
Sander
Sander,
Opgelet, in een mesh opstelling (bij mij toch) kan je de mesh units al dan niet bekabeld ondeling met mekaar verbinden en 1 mesh unit die bekabel je naar de router. M.a.w. als je de verbinding tussen de mesh units wil bekabelen dan vertrek je vd router naar de eerste mesh, van de eerste mesh naar de 2de vervolgens naar de derde enz....
Meestall ligt de bekabeling in ster naar de router....