Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-04-19 17h47
Antwoorden: 46 antwoorden
Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.
We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.
Kortom, onze wifi lijkt behekst.
De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.
Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders
De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.
Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.
Iemand toevallig met de ultieme tip?
Aha, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
Heb voor de Netgear Orbi gekozen, vind niet direct terug of het in lus moet liggen of in ster mag.
Maar indien het in lus moet, kan ik wel bekabeld terug richting modem, en daar de kabels van de ene naar de andere sateliet met elkaar verbinden.
Slechter dan de wifi die we nu hebben kan niet. 😉
Blijkbaar heb je meer mogelijkheden bij Netgear:
Het lijkt inderdaad zo te zijn, maar dit gaat over de grote Orbi, ik heb de Orbi mini gekocht.
Maar op het eerste zicht lijkt dit ook het geval te zijn voor de mini serie.
NU HEB IK HET ECHT HELEMAAL GEHAD!!
En ja, ik moet even roepen...
Investeer ik op aanraden van de Orange helpdesk in een beter wifisysteem, want ik zit echt te ver van mijn Orange modem om goed singaal te hebben. Ook al sta ik er naast...
Dan nog blijf ik exact hetzelfde probleem hebben.
Eens wel verbinden met wifi en internet.
Dan weer wifi maar geen internet (lokaal netwerk blijft wel bereikbaar zoals printer, nas,...)
Dan wat later wordt ik terug helemaal van de wifi gekegeld.
Wat begon met enkel problemen op de ipad en op de gsm van mijn vrienden, is uitgedraaid tot aankoop van Access point en zelfs een mesh systeem waarmee ik nog steeds niets ben.
Morgen bel ik voor de laatste keer naar Orange.
Is het binnen de week niet opgelost, dan bel ik gewoon terug naar Telenet.
Die 10 euro per maand dat het mij meer kost, is het mij op dit moment meer dan dubbel en dik waard!
Oef, dat moest er eens uit...
Voor een juist begrip: het orbi systeem zelf is toch bekabeld aan uw modem aangesloten en de WiFi van de Orange router zelf is toch uitgeschakeld?
Of is dat niet het geval?